v Novinky

5 moderních trendů v e-commerce pro rok 2019 a jak na ně

Inovace můžeme sledovat ve všech oblastech e-commerce, a to od rychlejší možnosti dopravy po jednodušší a autentičtější vyhledávání produktů na e-shopech. Cílem jsou samozřejmě nejen vyšší zisky a obraty z prodeje, ale také větší kvalita a spokojenost nakupujících zákazníků. V e-commerce pro rok 2019 očekáváme změny, které mají vzestup e-shopů na míru ještě více podpořit.

1) Více chatbotů

Existuje mnoho fanoušků a příznivců nakupování online. Úspora času, jednoduchost a rychlost jsou vyzdvihované vlastnosti e-shopů. Na druhé straně jsou občas i e-shopy terčem kritiky, kdy na nich lidé postrádají fyzickou přítomnost prodejců a jejich podporu.

Tvůrci e-shopů berou tyto připomínky na vědomí a snaží se přijít s novým řešením. Mají v plánu rozšířit jejich chatovací boty, které by byly k dispozici 24 hodin v případě, že by zákazníci potřebovali pomoc či podporu. Lidé se tak mohou v chatovacím okénku zeptat a obratem získat odpověď.

Vytvořit jednoduchého chatbota např. v Messengeru vám může zabrat i méně než 30 minut, implementovat ho do e-shopu je pak otázkou vložení jednoduchého kódu.

2) Nové způsoby platby

K online nakupování patří také online platby. Mimo klasických platebních bran a platebních tlačítek mohou e-shopy využívat například PayPal nebo Twisto. Během února letošního roku dorazí do ČR také Apple Pay, Android Pay již v ČR máme. Stačí mít na telefonu nastavené přihlašovací údaje k účtu a můžete se tak vyhnout zdlouhavému zadání informací znovu a znovu.

Pokud vidíte přímý odkaz na zboží, tak si ho stačí přidat do nákupního košíku a kartou zaplatit. Nákup tak může proběhnout v rámci jedné minuty. Mimo klasické způsoby platby kartou přichází také možnosti platit kryptoměnami, což je novinka, která by mohla otřást celým světem e-commerce pro rok 2019. 

Online platební brána je dnes nutností, v rámci e-shopu na míru InspiShop je ve spolupráci s InspiPay většinu z nich implementujeme dokonce zdarma. Doporučujeme však také vyzkoušet alternativní platební možnosti, dobře si otestujete své zákazníky a odlišíte se od konkurence. Možná tak navíc přitáhnete další skupinu zákazníků.

3) Výběr produktů na míru

Dnes již není překvapení, že většina webových stránek sbírá cookies. Ani u e-shopů tomu není jinak. Slouží především k tomu, aby si ukládaly historii hledaných produktů. Díky tomu společnosti e-shopů předkládají produkty, o něž se zákazník pravděpodobně bude více zajímat.

Podle průzkumu 74 % lidí nemá rádo, když se jim zobrazují produkty, o které se vůbec nezajímají. Snižuje se tak pravděpodobnost nákupu a věnování pozornosti webové stránce, proto se správná selekce stává klíčová.

Moderní e-shopy na míru mezi sebou umí vhodně provázat zboží. Hlavní produkty mají u sebe na stránce vidět příslušenství a pokud zákazníka konkrétní produkt nezaujme, najde dole na stránce související zboží například z kategorie.

Pokud nemáte produkty na svém e-shopu interně provázané, určitě to udělejte. Nemusí to být ani práce na tisíce hodin, stačí začít u těch nejprodávanějších a nejnavštěvovanějších produktů a postupovat pravidelně dále.

Myslete u párování očima zákazníka, ptejte se, co ho po příchodu na e-shop dále zajímá. Neuškodí se zeptat přímo zákazníků a nezávislých známých.

4) Vyšší autenticita nákupu

E-shopy nám nabízí příležitost prohlédnout si předměty ze všech stran, dokonce i s možností zaostření do detailu. Potenciální zákazníci si tak mohou být více jistí tím, co opravdu kupují. Takové věci jsou dnes samozřejmostí. Zavádí se však i další inovace, která by náhled na produkty mohla udělat ještě lepší.

Existuje technologie Augmented reality (Rozšířená realita), která umožňuje zákazníkům vidět produkt v autentickém prostředí a reálném čase. Používá ho například obchod s nábytkem, Magnolia Market, který na e-shopu ukazuje nábytek v reálném prostředí a poskytuje tak zákazníkům možnost přirozené prohlídky, které hravě předčí pouhé fotografie.

5) Nákup přes sociální média

Sociální média jako Facebook nebo Instagram vládnou světem a mladší generace tráví na sociálních sítí mnoho volného času. Proto tvůrci e-shopů našli způsob, jak prodej zboží zakomponovat i do sociálních platforem. Již dnes si můžeme všimnout, že mezi fotkami a příspěvky našich přátel přibyly reklamy prezentující produkt, o který bychom mohli mít zájem. Stačí pouze kliknout na odkaz, který vás přímo přesměruje do nákupního košíku a nákup je tak rychle možný i přes sociální média.

Doporučujeme přečíst další informace a následně návod jak na to podle Instagramu.

Závěr

Nejlepší firmy obecně potřebují neustále inovovat a to samé platí i pro e-shopy. Inovace jsou pro zákazníky u nás v Inspirum jeden z úplně nejdůležitějších důvodů k uvažování o e-shopu na míru InspiShop. V případě zájmu o nezávaznou konzultaci nás kontaktujte zde.

Zdroje: Enterpreneur.com, Socialmediatoday.com


O Inspirum Technologies

Jsme vývojová firma se zaměřením na e-commerce. Máme vlastní platformu InspiShop, na které stavíme e-shopy na míru. Zároveň se zabýváme moderními platebními metodami a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 případech, kdy se vyplatí e-shop na míru.

Napište komentář

Komentář