v Rady a tipy

5 případů, kdy se vyplatí e-shop na míru: řešení reálných problémů

Česko je rájem elektronického obchodu. Se zájmem sledujeme meziroční nárůst čistě e-shopového obratu, který se pohybuje kolem 18 %. Jeho podíl na celkovém maloobchodním obratu již dosahuje téměř 10 %. Každý podnikatel, který se rozhodne nabízet své produkty a služby na internetu stojí před zásadním rozhodnutím. Jak řešit výběr platformy pro svůj byznys? Jaké jsou výhody a nevýhody různých řešení? Kdy se vyplatí e-shop na míru?

Dynamický svět moderního e-commerce nabízí podnikatelům širokou nabídku webových prodejních platforem. Na své si u tuzemských vývojářských studií přijde mladý začínající obchodník, rozjetý středně velký byznys i zavedená firma s tradicí. Informací o dostupných řešení a jejich výhodách i nevýhodách naleznete nespočet. V praxi jsou však potřeby a požadavky firem VELMI specifické a veškeré přehledy a návody psány obecně.

Proto jsme se rozhodli dát dohromady konkrétních 5 případů, ve kterých se vyplatí e-shop na míru. Všechny případy jsou doložené reálnými problémy našich klientů a popisují jejich řešení díky e-commerce platformě InspiShop.

1) Když je stávající řešení brzdou dalšího růstu

Tento případ bývá nejčastějším důvodem pro změnu platformy elektronického obchodu. Modelovým příkladem je úspěšně rozběhnutý projekt na open-source platformě, kterému roste počet objednávek. Nicméně platforma již zdaleka neodpovídá požadavkům na větší zátěž. Neumožňuje automatizaci pro logistiku a všechny další úpravy ji akorát ještě více zpomalují. Po vyhodnocení situace klient přijde na to, že investice do řešení na míru je v tomto stavu ideální možnost nejen pro zákazníky, ale především pro růst projektu.

S podobnou situací se na nás obrátila paní Jana Chladová, majitelka obchodu Kolorky.cz. Předchozí verze shopu běžela na WordPressu. Díky originálnímu produktu a perfektně cíleným marketingovým aktivitám poptávka již po necelém roce přerostla technologické řešení e-shopu. WordPress nezvládal nápor návštěvníků webu. V době vysoké zátěže dosahovala rychlost načítání až 40 sekund, a především neumožňoval technicky řešit přehlednější a srozumitelnější systém objednávání pro zákaznice. Zaznamenával nadstandardně vysokou mírou opuštěných košíků.

 

e-shop na míru - konfigurátor pro kolorky

Hotový, kompletně automatizovaný e-shop na míru pro Kolorky jsme spouštěli začátkem června 2018. Od té doby má za sebou 3 měsíce fungování. A počet objednávek? červen: 800; červenec: 1200; srpen: 1900. Máte potenciál? Nenechte se brzdit nevyhovujícím technologickým řešením! Celou případovou studii si můžete přečíst zde.

V září byly Kolorky.cz nominované na cenu za nejlepší e-commerce inspiraci v rámci kategorií pro odbornou porotu Křišťálové lupy 2018. Držíme palce!

2) E-shop na míru umí konfigurátory pro originální produkty a služby

Krabicová řešení a open-source platformy jsou perfektní volbou pro jednoduché shopy s jednoduchými produkty. Co když ale chcete svým zákazníkům přinášet opravdové speciality? Nechat je si s produkty na vašem e-shopu v rámci objednávání pořádně pohrát?

Gamifikace je marketingová technika, která využívá interaktivní a herní prvky v rámci designu vašeho webu. Zákazník si e-shop, ve kterém si může sám míchat a sestavovat vlastní produkty mnohem lépe zapamatuje. Bude o nevšedním zážitku s nakupováním vyprávět, sdílet váš e-shop a samozřejmě se bude i velice rád vracet.

Je jenom na vás, do jaké míry jsou vaše produkty vhodné pro využití interaktivních mechanismů. Mezi podobné nadstandardní řešení však spadají i různé konfigurátory. Typickým příkladem je PuzzlePizza Tomáše Tichánka.

e-shop na míru - konfigurátor puzzlepizza

PuzzlePizza je online služba pro rozvoz jídla v Praze. Ne však jako každá jiná. Zákazníci si své pizzy sestavují ve dvoustupňovém konfigurátoru. Nejdříve volí velikost, okraje, základ a rozdělení, a následně se jim otevře široká nabídka ingrediencí. Ty jsou graficky zpracovány a v rámci přidávání tak má zákazník stálý přehled, jaký konkrétní oběd / večeři mu zanedlouho kurýr přiveze.

Perfektní nápad s sebou nese i perfektní výsledky – dlouhodobý konverzní poměr objednání na webu PuzzlePizzy se pohybuje kolem neuvěřitelných 16 %. Důkaz místo slibů:

konverzní poměr puzzlepizza

3) Počet objednávek roste, ale jejich odbavování je neefektivní

S tímto “problémem” se setká každý podnikatel, který úspěšně překoná hranici mezi malým a středně velkým e-shopem. Zvládnout start, dosáhnout zisku a vydobýt si své stabilní místo mezi cca 40.000 e-shopy v ČR je úspěch a můžete na něj být náležitě hrdí. Nicméně přesně v tomto momentě stojí před podnikatelem ta nejtěžší rozhodnutí. Bez větších investic nebude možné očekávat další růst.

Stejná situace se paradoxně týká i větších firem, které před pár lety “zkusily” rozjet e-shop jako alternativu ke stávajícím prodejním kanálům. Zavedená firma se jménem a kapitálem má start podstatně lehčí, než zcela nový projekt. Nicméně spolu s nárůstem počtu čistě e-shopových objednávek se rychle projeví nedostatky platformy, která byla spuštěna bez předchozích zkušeností s elektronickým obchodem.

koberce trend e-shop

Začátkem října 2018 jsme spustili e-shop na míru pro Koberce Trend. Stávající řešení postrádalo natolik základní funkcionality, jako je propojení se skladovým systémem, v tomto případě Altus Vario. Zpracovávání objednávek přetěžovalo personál, jež by se mohl soustředit na důležitější činnosti, než manuální vyplňování objednávek. Kvůli přetížení zaměstnanců se firma potýkala s chybovostí, tu kvalitní napojení zcela eliminuje. Dále zprovozňujeme systém propojení shopu s věrnostními kartami zákazníků, které byly doteď využitelné pouze na prodejnách.

4) Když se zabýváte prémiovým segmentem a potřebujete zvýšit důvěryhodnost

Ne všechny e-shopy prodávají jasné a srozumitelné zboží. Je pochopitelné, že úzce profilované a prémiové segmenty přímo vyžadují e-shop na míru, neboť potřebují naprosto přesně a cíleně komunikovat své služby. Zpravidla se může jednat o případy, které ani nemají na našem trhu konkurenci. Pokud konkurence existuje, je kladen velký důraz na odlišení, chytrý branding a inovativní přístup k webu a jeho působení jako celku.

Pro prodej drahých služeb přes internet je také ze všeho nejdůležitější maximální důvěryhodnost webu. Ideálním příkladem je naše práce pro klienta Luxatia International. Společnost pořádá a zprostředkovává strategické obchodní konference a vzdělávací kongresy na té nejvyšší úrovni.

e-shop na míru pro Luxatia International

Dvoudenní akce se konají v evropských velkoměstech jako je Berlín, Barcelona, Amsterdam, apod. Web Luxatie představí hlavní téma akce a přednášející. Následně umožňuje vyžádat detailnější brožuru a také rovnou registraci a zakoupení vstupenek. Cena účasti se pohybuje kolem 1.500,- euro za osobu.

Luxatia International je specifický e-shop na míru, který odbavuje poměrně málo objednávek, avšak za vysoké průměrné ceny. Podobným příkladem může být také web populárního Gravelli a jeho luxusní produkty užitého umění z betonu. O tom, jak jsme stavěli základ betonového webu si můžete přečíst zde.

5) E-shop na míru modernizuje a odliší vás od konkurence

Neustálý přehled o dění u konkurenčních firem je jedním z 10 tipů, jak posunout byznys v e-commerce. A vítězí právě ti, kteří dokáží na novinky, ale i nečinnost konkurence ve správný moment reagovat. Tato kategorie se spíše týká zavedených firem, které se rozhodnou vstoupit na elektronický trh, případně modernizovat zastaralý a neefektivní eshop.

Firma CVB Ventilátory a klimatizace působí na trhu od roku 1997. Hlavním těžištěm činnosti společnosti je velkoobchod a zakázkové montáže, nicméně od roku 2007 se majitelé pan Cvrk a Bendl rozhodli provozovat i e-shop pro koncové zákazníky. Ten byl již samozřejmě z dnešního pohledu velmi zastaralý. Bylo potřeba přejít na nové jádro, provést redesign a vyřešit napojení na skladový systém Helios Red.

e-shop na míru pro cvb

Majitelé zároveň kladli velký důraz na náskok před konkurenčními firmami. E-shop na míru nám umožnil soustředit se na čistý atraktivní design v barvách brandu. To při maximálním zachování přehlednosti a svižnosti shopu, čítajícího přes 4.000 položek. V rámci dohody o úrovni poskytovaných služeb panu Cvrkovi garantujeme využití našich interních kapacit a můžeme společně pracovat na dalších funkcialitách. Není problém kdykoliv přidávat nové funkce na přání klienta.

I firmy ze zdánlivě konzervativních oborů mohou poskytovat svým zákazníkům špičkový servis prostřednictvím nejmodernějších služeb. Stačí jen, když má majitel touhu být neustále napřed. Zákazník tak může ventilátor uhradit přes Twisto a odeslán bude přes Balíkobot. Celý příběh o spolupráci s CVB si můžete přečíst zde.

Vyřešíme starosti a problémy s nevyhovujícím e-shopem

Jsme vývojová firma se zaměřením na e-commerce. Máme vlastní platformu InspiShop, na které stavíme e-shopy na míru. Téma otázek, na které je dobré myslet před tvorbou řešení na míru si můžete přečíst zde. Zároveň se zabýváme moderními platebními metodami a pomáháme podnikatelům šetřit na poplatcích. Mrkněte na naše reference, případně si vyžádejte zdarma demo ukázku naší platformy.

 

Napište komentář

Komentář

    Webmentions

  1. Automatizace vrácení zboží aneb Kolorky jdou příkladem - Inspirum Blog

    […] a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, a určitě si přečtěte článek o 5 případech, kdy se vyplatí e-shop na […]

  2. Nobilis Tilia s novým e-shopem udává trend v české e-commerce

    […] optimalizovat poplatky skrze Fintech InspiPay. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 reálných případech, kdy se vyplatí e-shop na […]

  3. Zvyšování obratu e-shopu: 15 taktik, které vám pomohou růst (část první)

    […] optimalizovat poplatky skrze Fintech InspiPay. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 reálných případech, kdy se vyplatí e-shop na […]

  4. Kolik vás budou stát platby kartou v cizině a jak na nich ušetřit?

    […] optimalizovat poplatky skrze Fintech Inspipay. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 reálných případech, kdy se vyplatí e-shop na […]

  5. 5 kroků jak začít prodávat online - Inspirum Blog -

    […] vám článek líbil a přemýšlíte nad e-shopem na míru, určitě si přečtěte náš článek 5 případů, kdy se vyplatí e-shop na míru. Ten vám poskytne další užitečné informace a usnadní […]

  6. Instagram testuje funkci plnohodnotného prodeje v rámci platformy

    […] a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 případech, kdy se vyplatí e-shop na […]

  7. 78% lidí by nakupovalo více v případě možnosti bezplatného vrácení

    […] a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 případech, kdy se vyplatí e-shop na […]

  8. Statistiky z e-commerce aneb proč je důležité znát svůj trh -

    […] a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 případech, kdy se vyplatí e-shop na […]

  9. Instagram Shopping: Jak využít funkci k zvýšení prodeje - Inspirum Blog

    […] a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 případech, kdy se vyplatí e-shop na […]

  10. Slevové kupóny na e-shopech: Proč fungují a jak je využít? - Inspirum Blog

    […] a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 případech, kdy se vyplatí e-shop na […]

  11. 5 moderních trendů v e-commerce pro rok 2019 a jak na ně - Inspirum Blog

    […] a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 případech, kdy se vyplatí e-shop na […]

  12. Vánoce 2018 na českých e-shopech: zase jsme utratili miliardy za dárky - Inspirum Blog

    […] a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 případech, kdy se vyplatí e-shop na […]

  13. Tvorba e-shopu na míru: 5 věcí, na které myslet předem - Inspirum Blog

    […] Tvorba e-shopu na míru zdaleka není jen firmy, které doposud své zboží a služby online nenabízely. Spolu s technologickým pokrokem se stále častěji setkáváme s případy, kdy je potřeba řešit problémy se zastaralým řešením, které finančně i personálně zatěžuje chod firmy. O typických pěti případech, kdy se vyplatí přejít na e-shop na míru, si můžete přečíst zde. […]

  14. Initiative Q: vše, co jste potřebovali vědět - Inspirum Blog

    […] a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 reálných případech, kdy se vyplatí e-shop na […]

  15. Růst e-shopu: 10 tipů, jak posunout byznys - druhý díl - Inspirum Blog

    […] a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 reálných případech, kdy se vyplatí e-shop na […]

  16. Platební terminál: jak vybrat ten správný pro vaší provozovnu? - Inspirum Blog

    […] a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 reálných případech, kdy se vyplatí e-shop na […]

  17. Reshoper 2019: to nejlepší z e-commerce pod jednou střechou - Inspirum Blog

    […] a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 reálných případech, kdy se vyplatí e-shop na […]

  18. Růst e-shopu: 10 tipů, jak posunout váš byznys - první díl - Inspirum Blog

    […] a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 reálných případech, kdy se vyplatí e-shop na […]

  19. Nový e-shop CVB: Jak udělat z ventilátorů sexy brand? - Inspirum Blog

    […] a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 reálných případech, kdy se vyplatí e-shop na […]

  20. Optimalizace poplatků za transakce v 6 krocích - Inspirum Blog

    […] a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 reálných případech, kdy se vyplatí e-shop na […]