Ve světě marketingu se již pár let říká, že obsah je král, a právě pro e-shopy je to skvělý nástroj, jak zvýšit obrat a povědomí o své značce. Nobilis Tilia si toto rčení velmi dobře uvědomuje a pokročilá práce s obsahem byla jedním z hlavních požadavků na Inspirum Technologies při tvorbě nejen nového e-shopu, ale komplexní webové prezentace.
To zdaleka není vše. Nobilis Tilia v rámci nového e-shopové řešení představuje komplexní systém cenových hladin. Na základě objemu nákupu či B2B podmínek je pro registrované uživatele připravena celá škála cenových hladin. Kolik ? 3? 5? Více než 50 000 ? C je správně.
Možná si říkáte, že výpočet cenových hladin pro jednotlivé zákazníky musí být náročné a zákonitě bude zpomalovat celé řešení. Tato výzva nás však donutila platformu Inspishop optimalizovat, aby si s rychlostí poradila. To bylo možné i díky headless přístupu a špetce kreativity.
Proč Nobilis přecházel na nové řešení e-shopu?
V listopadu 2018 se společnost Nobilis Tilia rozhodla pro přechod na platformu Inspishop. Hlavním důvodem pro nové řešení byla nutnost eliminovat chybovost při vyřizování objednávek díky špatně fungujícímu napojení účetního systému a tedy technologického dluhu starého řešení. Chybovost zpomalovala procesy ve firmě a stála nejen peníze ale i čas.
Dalším bodem byl přechod na čistý a moderní design. Přidanou hodnotou byla stavba e-shopu na technologii headless e-commerce, která se ve světě těší velké oblibě, ale v tuzemsku se s ní tak často nesetkáváme.
Největší výhodou headless přístupu je nezávislost jednotlivých modulů viz srovnání s monolitickým řešením níže. Co je to headless e-commerce a její výhody si můžete přečíst v příspěvku Jak to dělá Amazon: Headless e-commerce je budoucnost.
Kompletní webová prezentace a práce s obsahem
V případě Nobilisu nejde pouze o samotný e-shop, ale o komplexní zákaznický portál, který informuje o dalších aktivitách společnosti. Mezi nabízené služby patří poradenství, čajovna, kamenná prodejna, kurzy prezentované na firemním blogu a v neposlední řadě e-shop. Samostatná stránka nobilis.cz pak informuje zejména o hodnotách firmy a slouží jako rozcestník pro ostatní služby.
Design řešení má jednotný aromatický nádech a jde ruku v ruce se sortimentem a dalšími nabízenými službami Nobilisu. Tvorbu grafiky měla na starost společnost AnFas, která se mimo jiné soustředí i na branding, komunikaci nebo marketing.
Nobilis si klade za cíl velmi pokročilou práci s obsahem, kde se soustředí na interní prolinkování jednotlivých stránek pro zpřehlednění obsahu návštěvníkovi webu. Cílem je provázat produkty s informačním obsahem a přirozenou cestou podpořit prodej.
Nutností tak bylo přizpůsobit technologické řešení, aby správcům e-shopu ulehčil editaci a zároveň poskytl dostatek tvůrčího prostoru. V rámci CMS je tak možné kromě běžných kódů a parametrů využít předpřipravené sekce vytvořené na míru u popisu produktu viz obrázek níže. Sekce na detailu produktu jsou navíc plně editovatelné přímo z klientského ERP systému Money S4.
B2B sekce e-shopu: Uživatelsky přívětivý přístup
Řešení podporuje i B2B prodej, kdy odběratelům poskytuje funkce, které jim šetří čas a snižuje potenciální chybovost při objednávce. Jde o možnost opakovat provedené objednávky, vytvořit objednávku importem CSV dokumentu nebo vyhledávání produktu podle kódu.
Dalším benefitem pro nakupující je pak kreditový systém, kdy zákazník dostává % zpět z nakoupené částky, které může využít k dalšímu nákupu. Už samozřejmostí je funkce uplatnění slevových kupónů či nabídka posledních viděných produktů.
Nově také e-shop umí ukládání dodacích adres. Zákazník tak může mít více dodacích adres (např. domů, do práce atd.), ze kterých v rámci objednávky může vybírat.
Cenotvorba a zachování rychlosti e-shopu
Už výše jsme si řekli, že je v rámci řešení více než 57 260 cenových hladin. Celkový součet se skládá z různých ceníků, měn, skupin a jejich následných kombinací.
Všechny tyto hodnoty se musí neustále aktualizovat podle platnosti slev či změn produktových cen. Zároveň však musí být dostupné pro hledání, filtrování a řazení produktů ve frontendové aplikaci. Každý uživatel má tak svou cenovou hladinu (podle své zákaznické skupiny) a jednoduše se mu zobrazují již konečné ceny určené individuálně pro něj.
Kvůli zachování rychlosti řešení si vypočítané hodnoty dat produktu ukládáme do samostatné mikroslužby (díky headless přístupu), která slouží jako cache. Na tuto aplikace se dotazuje Storefront a má tak ihned k dispozici data potřebné pro katalog produktů a filtrování. Opačným směrem zasílá e-shop zpět do aplikace aktualizovaná data.
Výhodou headless přístupu je možnost vývoje frontendové části zcela odděleně od backendu. Vývoj je nezávislý a komunikace probíhá přes API rozhraní. Za přepodkladu, že API výstup zůstává stejný, nemusí se ve zbytku aplikace nic měnit. Dá se tak agilněji vyvíjet a reagovat na potřeby během projektu.
O Inspirum Technologies
Jsme vývojářská firma se zaměřením na e-commerce. Máme vlastní platformu InspiShop, na které stavíme e-shopy na míru. Zároveň se zabýváme moderními platebními metodami a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky skrze Fintech InspiPay. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 reálných případech, kdy se vyplatí e-shop na míru.
Webmentions
[…] V rámci vašeho B2B e-shopu můžete využít celou škálu funkcí a možností, které zásadně pomohou udržet stávající klienty. Skvělým příkladem je český e-shop Nobilis Tilia se svou B2B sekcí, kterou popisujeme v článku Nobilis Tilia s novým e-shopem udává trend v české e-commerce. […]
[…] SEO. Určitě se vyplatí optimalizovat svou stránku pro vyhledávače a zobrazovat se tak na pozicích, na které se lidé opravdu dívají. A především, tvořte hodnotný obsah (Jak vypadá práce s obsahem v rámci e-shopu v rukou Nobilis Tilia?) […]