Podle Browser Media 4 z 5 lidí z UK využili při nákupu slevové kupóny za poslední rok. Nabídka slev na e-shopech je tak dobrou strategií, jak přilákat nové zákazníky a zvýšit obraty. Mezi nejoblíbenější slevové kupóny patří například doprava zdarma nebo věrnostní slevy.
Proč jsou slevové kupóny pro business důležité
První kupón vyslala do světa společnost Coca Cola již v roce 1887, kdy poskytovala slevu na další nápoj. Tento krok měl pozitivní ohlasy a není divu, že získal mnoho pozornost ze strany zákazníků i firem. Lidé totiž neustále hledají způsob, jak ušetřit peníze, a to nejen v kamenných obchodech, ale také na e-shopech.
Nyní téměř každá značka využívá na svých e-shopech slevy nebo jiné propagační akce k růstu svých zisků. Firmy chápou psychologii svých zákazníků, a právě díky kupónům vytváří pozitivní image své značky, zvyšují dlouhodobou ziskovost a také přináší svým zákazníkům pocit štěstí a spokojenosti, jako to vyplývá ze studie v roce 2012. Firma Cupons.com zjistila, že příjemci kupónu v hodnotě 10 USD, zaznamenali 38% nárůst hladiny oxytocinu a byli o 11 % šťastnější než ti, kteří voucher nedostali.
Co říkají statistiky
Popularita slevových kupónů neustále roste a důkazem je průzkum Browser Media, který uvádí, že 4 z 5 lidí využili za poslední rok slevový kupón. Kupóny se podle průzkumu nejvíce využívají u zboží v supermarketech (63 %), u jídel v restauracích (41 %) a na třetím místě také u oblečení a módních doplňků (37 %).
Důležitá je i informace o tom, jaké cílové skupiny nejvíce kupóny používají. Ukázalo se, že jsou především lidé mezi 25-44 lety.
Jak kupóny na e-shopu využít?
Na trhu e-shopů se vyskytují různé typy kupónů. Každý z nich funguje na jiné strategie, ale všechny z nich mají za úkol podpořit prodej. Pojďme se podívat na to, se kterými kupóny se můžeme setkat.
1) Slevové kupóny pro nové zákazníky
Lidé, kteří navštěvují e-shop poprvé, si obvykle nic nekoupí. Zboží si lidé spíše prohlíží nebo je srovnávají s jinými produkty na trhu. Tato statistika se ovšem může změnit, pokud zavedete slevové kupóny, které při registraci garantují slevu na první nákup nebo na ten další. Stačí, aby zákazníci zadali svůj registrační email a použili slevový kód obsažený v emailu.
Nejen, že je větší pravděpodobnost, že člověk zboží koupí, zároveň je jeho email uložen v databázi e-shopu a je tak možno mu na email zasílat marketingová sdělení.
2) Slevové kupóny při nákupu nad určitou částku
Tento slevový kupón nabízí slevu, pokud nákup zákazníka přesáhne určitou sumu. Při nákupu nad 1000 korun je například garantována sleva 200 korun. Lidé obvykle mají stanovenou jistou finanční hranici, tedy částku, kterou jsou ochotní za věci na e-shopech utratit. Díky nabídce slev existuje větší pravděpodobnost, že zákazníci svoji hranici posunou na vyšší částku, anebo že utratí více, než sami plánovali.
3) Slevové kupóny na poštovné zdarma
Pokud se zákazník konečně rozhodne pro určitý produkt, pak je drahá doprava jedním z faktorů, které ho od koupě odradí. U větších nákupů se poštovné zdarma považuje za samozřejmost. Naopak u menších nákupů dělá tato sleva velký rozdíl. Podle Zaproo je pro 73 % zákazníků cena za poštovné rozhodující aspekt nákupu. Občasné slevové kupóny na dopravu zdarma pak přirozeně přilákají mnohem více kupců, než jste čekali.
Například náš klient Kolorky.cz využívá často slevových pobídek a funguje jim to perfektně.
4) Slevové kupóny pro věrné zákazníky
Zákazníci jsou rádi, když jsou za své časté nákupy odměněni. Od toho fungují například slevy pro věrné zákazníky, kteří čerpají výhody ve formě různých slev během celého roku. Sbírání bodů za každý nákup se tak může stát velkou motivací. Zároveň si tímto firmy udržují své zákazníky.
Náš klient Koberce Trend pořádá několikrát ročně celorepublikové akce na svých prodejnách a na e-shopu, které doprovází i televizní kampaní.
Lidé prostě mají rádi slevy a výhody, které mohou při nákupu obdržet. Již první kupón od Coca Coly se ukázal jako dobrý tah, který přilákal mnoho nových zákazníků a zároveň podpořil prodej u stávajících. Čísla a studie mluví za vše a se slevovými kupóny neuděláte krok vedle.
Slevové kupóny v InspiShopu
Naše e-commerce platforma InspiShop umožňuje vytvořit všechny zmíněné typy slevových kupónů. Je možné generovat jejich určitý počet včetně zadaného prefixu či délky generované části (např. VIP123) a hlídat počet použití.
Je také možné zvolit konkrétní časové rozpětí, po které jsou kupóny aktivní.
Zdroje: HuffingtonPost.com, Smartinsights.com, Zaproo
O Inspirum Technologies
Jsme vývojová firma se zaměřením na e-commerce. Máme vlastní platformu InspiShop, na které stavíme e-shopy na míru. Zároveň se zabýváme moderními platebními metodami a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 případech, kdy se vyplatí e-shop na míru.
Webmentions
[…] E-shopaři Instagram využívají také ke komunikaci slevových kupónů: Proč fungují a jak je využít?. […]