e-shop na míru, 10 důvodů proč e-shop na míru

v Rady a tipy

10 důvodů, proč potřebujete e-shop na míru

Pokud se hodláte pustit do světa elektronického obchodu, stojí před vámi nevyhnutelné rozhodnutí, které bude mít zásadní dopad na budoucnost a úspěch vašeho online podnikání.

Využiji možnost krabicového řešení, nebo zvolím e-shop na míru?

Krabicové řešení má několik výhod, ale nedokáže uspokojit potřeby každého uživatele.

Ačkoliv e-shop na míru vyžaduje větší časovou a finanční investici, nepochybně vám vše vrátí v podobě vyšší míry kontroly, flexibility a škálovatelnosti.

Nakonec je však rozhodnutí pouze na vás. Převáží výhody e-shopu na míru pohodlí předpřipraveného řešení? Zde máte hned 10 důvodů, které vám pomohou se svobodně rozhodnout.

Možnost přizpůsobitelné produktové nabídky

Pokud chcete dát zákazníkovi několik možností si přizpůsobit produkt, který hodlá nakoupit, pak byste tuto potřebu měli zohlednit v rozhodování.

Jednoduchým příkladem přizpůsobitelné produktové nabídky může být prodejce triček, který umožňuje zákazníkovi nakoupit různé variace produktu. Nakupující má tak možnost si vybrat různé barvy, velikosti, fonty nápisů či rozdílnou grafiku každého trika.

S tolika proměnnými se mění i cena, kterou by takový obchodník chtěl zohlednit v koncové částce.

Kompletní nabídka, jako je tato, však vyžaduje sofistikovaný přístup a e-shop na míru.
Jde o funkci, kterou vám krabicové řešení nebude schopno doručit.

způsob dopravy pro e-shop

Využíváte specifické možnosti dopravy

Prodej produktů konzistentní velikosti a váhy bez speciálních potřeb je jedna věc. Ale čím větší rozmanitost produktů, které váš elektronický obchod nabízí, tím rozmanitější budou přepravní obavy vašich zákazníků.

Díky tomu se bude vlastní řešení e-shopu zdát ještě přitažlivější.

Vaši zákazníci mohou chtít výběr různých kurýrních doručovacích služeb. Ať už je to Česká pošta, DHL, FedEx a další.

Pokud odesíláte zboží na mezinárodní úrovni, možná se budete muset přizpůsobit i tamním přepravním obyčejům.

Dalším problémem který může nastat jsou dodávky zboží, které vyžadují přísné kontroly teploty a prostředí. Například léčiva, tabák, výtvarné umění a podobně. Tyto výrobky potřebují být chlazeny, aby se zachovala kvalita a podobných případů bychom našli desítky.

Existují specifická pravidla pro vaše odvětví

Ne všechny segmenty jsou stejné a je možnost, že právě ten váš vyžaduje unikátní regulace a pravidla, které je nutné dodržovat.

Jak jsme již uvedli, příkladem může být nutnost chlazení produktů. Produkty, kde hrozí náhlé zhoršení kvality jako je ovoce, zelenina, maso nebo mléčné výrobky vyžadují zvláštní péči, stejně jako tekutiny.

Každý dopravce má také vlastní pravidla o zakázaných předmět. Příkladem může být USPS. Ta zakazuje přepravu věcí, jako jsou airbagy a benzín v tuzemsku, případně pak aerosoly a suchý led na mezinárodní úrovni.

Pokud se pohybujete v odvětví, které se zabývá výše zmíněnými produkty, pak prodej skrze e-shop na míru je moudrým řešením.

slevové kupony a kódy pro e-shop

Využíváte pokročilé kupony a slevové kódy

I krabicové řešení může být schopno zahrnout promo kódy, ale často ve velmi omezeném měřítku.

Například můžete chtít povolit nakupujícímu použít slevový kód pouze tehdy, pokud jeho objednávka přesáhne určitou cenu nebo počet produktů. Nebo naopak zabránit využití kódu na specifické zboží nebo značky v případě, že dodavatel neumožňuje své zboží prodávat se slevou.

To jsou funkce, které jsou téměř výlučně možné pouze v rámci na míru vytvořeného e-shopu. A jakmile již máte plně přizpůsobitelný e-shop, nemusíte se omezovat pouze na výše zmíněné možnosti. Naopak můžete využít mnoho dalších metod, které mohou sloužit jako prvek, který vám pomáhá se odlišit od konkurence.

A jak vám dnes řekne každý marketér, schopnost odlišit se od konkurence je alfou a omegou úspěchu.

Potřebujete integrovat ERP systémy

Potřeba integrovat systémy, které šetří čas, energii a vykazují přehledná data o vašem podnikání je dnes potřebou zcela základní.

Představme si úsilí, které musí být vynaloženo v případě, že každou objednávku a vyskladnění produktu musíme manuálně zanést do účetnictví a skladové dokumentace.

Kolik času a energie tak může být ušetřeno v případě, že elektronický obchod komunikuje s účetním a skladovým systémem automaticky?

Další problém spojený s růstem vašeho podnikání je schopnost udržovat zdravé množství produktů na skladě. Abyste tak mohli učinit, je nutné komunikovat s dodavateli a průběžně dojednávat doplnění skladových zásob.

E-shop na míru je možné propojit s vaším systémem řízení zásob a sítí prodejců. Tím je možné doplňovat skladové zásoby automaticky kdykoliv, kdy se přiblíží hodnotám, které jste si pro doplnění stanovili.

Systém je tak sám schopen generovat objednávku vybraných produktů a zasílat ji prodejci.


Potřebujete napojit ERP ale nevíte jak?
Kontaktujte nás a domluvte si nezávaznou návštěvu.
Mám zájem o návštěvu.

ochranné systémy pro ochranu osobních údajů

Bezpečnost údajů vašich zákazníků je pro vás důležitá

Převažujícím bezpečnostním problémem při provozování elektronického obchodu je ochrana osobních údajů vašich zákazníků, zejména informací o platební kartě. Webové stránky by měly být v souladu s 12 požadavky PCI DSS  (Security Data Information Security Standards).

Bez podpory třetích stran prostřednictvím platformy vytvořené na míru je pro společnost těžké zjistit, jestli zajišťuje bezpečnost elektronického obchodování správným způsobem.

Samozřejmě víte jak provozovat své podnikání, ale můžete skutečně říci, že poskytujete nakupujícím nejbezpečnější transakce, když s vámi obchodují? Využití e-shopu na míru vám umožní využívat odborné znalosti vývojářů a profesionálů z oblasti bezpečnosti, kteří vědí, jak nejlépe chránit informace zákazníky.

Pojďme si sami odpovědět na otázku. Nakoupím raději tam, kde jsou mé informace v bezpečí, nebo mi to je jedno?

Váš cílový zákazník má unikátní potřeby

Některé podniky slouží netrpělivé klientele, která vyžaduje nákupní proces co nejrychlejší a nejjednodušší, zatímco jiní by upřednostnili personalizované a přátelské prostředí.

V závislosti na vašem cílovém zákazníkovi a nákupní atmosféře, kterou chcete vytvořit je e-shop na míru tím nejlepší řešením, jak celý nákupní proces optimalizovat.

To nás vrací k důležité schopnosti umět se odlišit od své konkurence a vytvořit personalizovaný nákupní zážitek, který když zákazník najde, už nebude chtít opustit.

Vaše podnikání vyžaduje specifické potřeby reportingu

Váš zákazník může chtít přehled o celé historii svých objednávek a mít schopnost je filtrovat na základě různých období. Schopnost generovat podobné informace pro určité časové rozpětí vám umožní i různé krabicové řešení. V případě, že chcete využívat pokročilejší Business Inteligence je e-shop na míru tou správnou cestou.

e-shop na míru. platíte pouze za to, co opravdu využíváte

Platíte pouze za to, co doopravdy využijete

Krabicové řešení se vyznačuje předpřipraveným standardizovaným schématem, které se snaží zasáhnout co největší škálu společností, jímž může své řešení nabízet. Problémem je, že obchodník volící takovou platformu si fakticky vzato kupuje normovaný balíček založený na obecném předpokladu.

V případě e-shopu na míru platí člověk pouze za ty funkcionality, které reálně potřebuje a využije.

Přerostli jste své stávající krabicové řešení

V určitém bodě narazí každý podnik na pomyslnou zeď v rámci krabicového řešení e-shopu.

Začnete pociťovat bolesti spojené s růstem ve chvíli, kdy si uvědomíte, že stávající software nedokáže dělat vše, co potřebujete. To se stává ve stejnou chvíli, kdy se zajímáte o zlepšení metrik, jako je průměrný příjem na zákazníka, počet opakovaných nákupů a procento opuštěných nákupních košíků.

Ve skutečnosti mnoho podniků zjistí, že je téměř nemožné se vrátit ke krabicovému řešení, jakmile jednou okusí flexibilitu, kterou e-shop na míru.

E-shop na míru x krabicové řešení

Pokud nejste střední nebo velká společnost s individuálními požadavky, je pravděpodobné, že zvolíte spíše krabicové řešení. S růstem příjmů a zákaznické základny však budete cítit potřebu přizpůsobovat své stávající řešení a optimalizovat ho.

Pokud jsou některé požadavky z výše uvedených důležité právě pro vás, pak nebudete mít příliš štěstí se standardizovaným e-shopem.

Nejdůležitější otázkou, kterou byste si měli položit při výběru platformy je:

  • Bude elektronický obchod růst s vaším podnikáním?
  • Dokáže platforma zvládnout běžné úkoly, jako je uvedení věcí k prodeji, doplňování zboží a řešení vratek?

Jakmile do svého portfolia získáte více produktů od více dodavatelů a budete expandovat do nových lokalit bude přechod na individuální řešení pravděpodobně jedinou volbou.

Ať už e-shop na míru máte, nebo využíváte krabicové řešení, určitě se sami sebe často ptáte: „Jak mohu zvýšit obrat svého e-shopu“ ? My jsme se zamysleli také a na základě dlouhodobých zkušeností jsme pro vás připravili dvoudílný seriál s 15 + 1 tipem, jak toho docílit. Zvyšování obratu e-shopu: část první a následně Zvyšování obratu e-shopu: část druhá.


O Inspirum Technologies

Jsme vývojářská firma se zaměřením na e-commerce. Máme vlastní platformu InspiShop, na které stavíme e-shopy na míru. V rámci platformy InspiShop se věnujeme i expanzi do zahraničí.

Skrze náš FinTech Startup InspiPay optimalizujeme platebními metodami a pomáháme podnikatelům minimalizovat transakční poplatiky. Mrkněte na naše reference, nebo si sjednejte konzultaci zdarma.

Napište komentář

Komentář

Webmentions

  • Zvyšování obratu e-shopu: 15 taktik, které vám pomohou růst (část druhá)

    […] nebo si alespoň zjistit v čem by pro vás mohl být výhodou. Začít tak můžete článkem 10 důvodů, proč potřebujete e-shop na míru, nebo si sjednat schůzku s týmem InspiShop, jehož členové vám rádi zodpoví všechny vaše […]