O čem je headless e-commerce?

v Rady a tipy

Headless E-commerce: Jak to dělá Amazon?

Jeff Bezos v roce 2002 rozhodl, že bude mít každá služba Amazonu rozhraní pro komunikaci s ostatními službami a bude komunikovat pouze přes něj. Rozhraní bude navržené tak, aby jej mohl využít i vývojář mimo Amazon.

O 17 let později Amazon aktuálně udělá 50 miliónů releasů (nasazení nové verze) svých služeb za rok, to odpovídá neuvěřitelným 137 tisícům releasů denně.
Co stojí za touhle kanonádou? Velký vliv na to má rozhodnutí opustit monolitickou architekturu softwarových služeb a vyvíjet několik menších služeb, které spolu vzájemně komunikují – tzv. microservices. Základem pro tuto modularitu jsou API rozhraní, které umožňují komunikovat jednotně.

Stejné rozhodnutí jsme udělali také my v rámci naší e-commerce platformy InspiShop. Tomuto přístupu se na našem trhu říká Headless E-commerce.

E-commerce trh se velmi rychle mění a roste. Zejména ve vysoce konkurenčních odvětvích, kde rozhoduje pohodlnost a rychlost nákupu, je nutné neustále inovovat a být vždy o krok před konkurencí. Bohužel monolitická aplikace z naší zkušenosti vývoj brzdí.

5 důvodů proč monolitická aplikace zpomaluje inovace:

  1. Vysoký stupeň softwarové složitosti
    • Inovace a změny je složité implementovat
    • Nový vývojář vidí projekt jako blackbox
    • Nikdo mu pořádně nerozumí
  2. Pomalé nasazování změn
    • Požadavek se dotýká mnoho různých lidí
    • Trvá dlouho jej vyvinout a otestovat
  3. Systém je křehký
    • Protože jsou části projektu na sebe úzce navázané, může jedna malá změna rozbít celý systém
  4. Neefektivní testování
    • Pokud se změní jedna malá část aplikace, je nutné ji celou znovu otestovat
  5. Špatná škálovatelnost
    • Nutné naškálovat celou aplikaci

Headless E-commerce

Naopak tzv. Headless (bez frontendové hlavy) přístup odděluje backendovou část od té frontendové a umožňuje vývoj obou částí nezávisle na sobě.

Hlavní výhody:

  1. Frontend i backend lze škálovat nezávisle na sobě
    • Např. velká návštěvnost frontendové aplikace nemusí mít dopad na backend
  2. Větší rychlost a odolnost
    • Nové funkce lze jednoduše implementovat
    • Vývoj je rychlejší, protože lze vyvíjet jednotlivé aplikace a služby paralelně
    • Frontendové změny se mohou nasadit bez testování celého backendu
  3. Svoboda experimentovat
    • Chtěli byste zkusit, jak bude byznysově fungovat mobilní aplikace nebo PWA? K vývoji stačí použít backendové API
    • Jednodušší je také A/B testování
  4. Několik frontend aplikací
    • … a současně jeden backend
    • Lze využít např. pro expanzi do dalších zemí nebo IoT

InspiShop platforma

Pokud vás tento přístup zaujal, můžete se podívat na naše reference, případně na dokumentaci.

InspiShop zahrnuje:

  • Sadu e-commerce nástrojů a procesů
    • Jádro InspiShop (Headless Store) – Objednávky, Produkty, Zákazníci
    • Administrace
    • Jednoduché CMS
    • Vue.js Storefront
    • ERP, logistické a platební moduly a mnoho dalšího
  • Tým vývojářů a e-commerce specialistů, kteří společně vyvíjí e-shopy.

Součástí našeho řešení je zmíněný Vue.js Storefront, který tvoří základní „šablonu“ našich e-shopů na míru.


O Inspirum Technologies

Jsme vývojářská firma se zaměřením na e-commerce. Máme vlastní platformu InspiShop, na které stavíme e-shopy na míru. V rámci platformy InspiShop se věnujeme i expanzi do zahraničí. Můžete nás nezávazně poptat.

Skrze náš FinTech Startup InspiPay optimalizujeme platebními metodami a pomáháme podnikatelům minimalizovat transakční poplatiky. Mrkněte na naše reference, nebo si sjednejte konzultaci zdarma.

Napište komentář

Komentář

Webmentions

  • Sexshop.cz v novém kabátě aneb"Baby a kozy, dudy a zadky, cecky a vemena!"

    […] Nově je e-shop postaven na platformě Inspishop, která je známá svou headless architekturou – výhody headless e-commerce si můžete přečíst v článku Jak to dělá Amazon. […]

  • Nobilis Tilia s novým e-shopem udává trend v české e-commerce

    […] Největší výhodou headless přístupu je nezávislost jednotlivých modulů viz srovnání s monolitickým řešením níže. Co je to headless e-commerce a její výhody si můžete přečíst v příspěvku Jak to dělá Amazon: Headless e-commerce je budoucnost.  […]