Instagram otevírá stavidla pro zcela nový proud příjmů. Uživatelé, kteří kliknou na přívěsek označující nákup v prodejních příspěvcích budou schopni nakoupit zboží, aniž by opouštěli aplikaci. Nákup plně uskutečněný skrze Instagram byl v USA spuštěn již na začátku tohoto měsíce.
Do první vlny firem, které nabízejí možnost nakoupit jejich zboží skrze Instagram se zapojili společnosti jako Adidas, Kylie Cosmetics nebo Warby Parker. Ty již dále nenavádí potenciální zákazníky na své webové stránky a e-shopy, aby nákup dokončili přímo na nich.
Instagram prodejcům účtuje prodejní poplatek
V rozhovoru pro TechCrunch hovoří mluvčí společnosti Instagram i o poplatcích za službu: „V rámci možnosti využít tuto službu představujeme prodejní poplatek, který nám pomůže financovat tuto službu a její komponenty, díky kterým je nakupování na Instagramu možné“
Na otázku, jaký je “prodejní poplatek“ odpovídá: „Nyní nezveřejňujeme specifická čísla. S obchodními partnery nyní testujeme optimální částku. Rozhodně to však neovlivní cenu produktů určených pro koncového zákazníka.“
Z toho můžeme vyčíst, že cílem Instagramu je raději dostat ze společností poplatek výměnou za vyšší nákupní konverzi, než nutit uživatele zaplatit tzv. pohodlný poplatek za to, že nemusí opouštět aplikaci a celý proces nákupu je uživatelsky přívětivější.
Velký potenciál pro růst reklamy na Instagramu
Investice do instagramové reklamy očekává díky nové funkcionalitě růst. Proces nakupování v rámci Instagramu by mohl přesvědčit značky, aby zvýšily své investice do této sociální sítě díky tomu, že:
- proces nákupu zahrnuje méně kroků před finální objednávkou a
- eliminuje kroky, během kterých by si nakupující mohli svůj nákup rozmyslet.
Prozatím mají pouze organické příspěvky možnost prodávat přímo skrze Instagram. Je však otázkou času, než tato funkce bude spuštěna i pro reklamní příspěvky, což by mohl být pro Instagram zlatý důl.
Tagy značící možnost nákupu se objeví ve feedu příspěvků, ve stories, ale i mezi doporučenými příspěvky. V rámci první vlny probíhá extenzivní testování, jehož výsledkem by měla být druhá vlna, která otevře stavidla i dalším podnikatelským subjektům, které budou chtít na Instagramu prodávat svůj produkt.
Jak funguje nákupní proces na Instagramu?
Když uživatelé kliknou na takový příspěvek, objeví se možnost “nakoupit skrze Instagram“, místo staré nabídky “pokračovat na web“.
Při prvním nákupu skrze Instagram má uživatel možnost uložit platební údaje pro další nákup. „Údaje uživatelů jsou bezpečně uloženy na jednom místě a kdykoli chtějí nakoupit, nemusí se znovu přihlašovat a vyplňovat své platební údaje“, vysvětluje mluvčí společnosti Instagram.
Klíčová hodnota, kterou Instagram v rámci služby značkám nabízí, je právě uchování platebních a přihlašovacích údajů na jednom místě a snížení rizika opuštění nákupního košíku.
Běžně by museli být uživatelé registrováni u jednotlivých společnosti, což je značně frustrující proces. V rámci nákupu přes Instagram je tak celý nákupní proces jednodušší a rychlejší.
Po té, co uživatel nakoupí skrze Instagram bude schopen sledovat průběh objednávek v sekci “objednávky“. Tam si může zobrazit status objednávky, možnost zrušit objednávku, vrátit zboží nebo kontaktovat prodejce.
Stejně tak obdrží notifikaci ve chvíli, kdy bude zboží vyskladněno a na cestě k zákazníkovi.
Méně informací pro prodejce, více pro Instagram
Prodejce dostane pouze informace nutné k dokončení objednávky. To zahrnuje kontaktní informace a adresu. Platební údaje sem nespadají. Uživatelé také uvidí možnost poskytnout svou emailovou adresu prodejci pro marketingové účely.
Nákupní proces skrze Instagram ponechá prodejce s méně daty o svém zákazníkovi, než kdyby proces probíhal skrze webové stránky. Instagram však prohlašuje, že prodejcům poskytne informace potřebné k identifikaci výnosů plynoucích z dané platformy.
Nakupující budou schopni platit skrze PayPal, Visa, Mastercard, American Express nebo Discover. Instagram dokonce plánuje, že dovolí prodejcům integrovat jejich Shopify, BigCommerce, ChannelAdvisor, CommerceHub a další nástroje do svého rozhraní.
„Začali jsme používat produktové tagy, abychom nakupování udělali ještě příjemnější pro naše zákazníky,“ říká Neil Blumenthal, spoluzakladatel a CEO společnosti Warby Parker.
„Tento proces posouvá zážitek z nakupování o krok kupředu. Dělá ho intuitivnější a jednodušší pro lidi, kteří objevili produkt a chtějí ho ihned koupit.“
Instagram dlouhodobě pracoval na tom, aby lidé z platformy neodcházeli tím, že nedovoloval odkazovat na externí zdroje, které nutí návštěvníky aplikaci opustit.
Nyní, když je k platformě přihlášena více než miliarda uživatelů, konečně prodává právo prodávat.
O Inspirum Technologies
Jsme vývojová firma se zaměřením na e-commerce. Máme vlastní platformu InspiShop, na které stavíme e-shopy na míru. Zároveň se zabýváme moderními platebními metodami a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 případech, kdy se vyplatí e-shop na míru.