v Novinky, Rady a tipy

Instagram Shopping: Jak využít funkci k zvýšení prodeje

Instagram neslouží jenom k sledování celebrit, kamarádů nebo postování fotek. Díky funkci Instagram Shopping se z Instagramu stává nakupovací platforma, kde se dá pořídit ledacos ve třech kliknutí.

V březnu minulého roku Instagram oznámil pravděpodobně největší změnu pro e-commerce: prodejné posty. Instagram vždycky byl a je místem, kde si můžete jít pro každodenní dávku inspirace nebo motivace. Nicméně pomalu přechází do fáze, kdy bude plně fungující platformou elektronického obchodu.

Proč se vyplatí inzerovat zboží přes Instagram Shopping

Malé i velké firmy začaly začleňovat nakupování na Instagramu do svého online marketingu. Podle Entepreneur.com:

  • Více než 80 % uživatelů sleduje firemní účty
  • Kompletní komunitu tvoří více než 600 milionů uživatelů
  • Tito uživatelé chtějí objevovat nové věci od své oblíbené značky
  • Firma zároveň chce zajistit více příležitostí, jak vybudovat vztah se svými zákazníky
  • Více než 200 milionů účtů denně navštíví jeden nebo více obchodních profilů

Závěr z toho je jasný = Instagram Shopping tímto dává více příležitostí pro firmy, aby představily své produkty a více prostoru uživatelům, aby prozkoumali značky a výrobky, které mají rádi.

A ty značky, které se k tomu nejrychleji přizpůsobí, mohou změnit svůj běžný instagramový účet na vysoce efektivní stroj na peníze.

Tři kliknutí a nákup je hotový

On-line nakupování často před samotným nákupem zahrnuje průzkum trhu a rady s přáteli než impulsní nákupy. To vedlo společnost Instagram k tomu, aby vytvořila nákupní místa, která by spotřebitelům poskytovala informace o produktech, aniž by musely opustit aplikaci, dokud neučiní rozhodnutí o koupi.

Další vychytávkou je rychlý proces koupě. Díky Instagram Shopping mají oprávněné firmy možnost označovat produkty ve svých příspěvcích a přesměrovat uživatele z fotky přímo do nákupního košíku na webu, a to s pouhými třemi kliknutími. Na jednom místě si prohlédnete fotky, přečtete si vše o produktu a jedním kliknutím koupíte.

Jak udělat z Instagramového účtu stroj na peníze

Technický návod, jak konkrétně zprovoznit Instagram Shopping naleznete na oficiální stránce Instagram.com.

1. Váš obsah musí být skvělý

Konkurence je veliká a získat pozornost v roce 2018 není zrovna jednoduchý úkol. Na průměrnost můžete rovnou zapomenout. Je nutné přijít s něčím novým, neotřelým a originálním. Potřebujete profesionální fotografie, vyvážené barvy, balanc jasu a kontrastu. K vylepšením obsahu po barevné stránce pomůže například aplikace Preview.

2. Vaše popisky jsou atraktivní

Nejde jen o samotnou fotku, ale také její popis. Ať chcete prodat jakýkoliv produkt, popis musí být ušit na míru. Fotka i její popis musí zaujmout díky autentickému a zábavného obsahu. Využití jazyka, který rezonuje s cílovou zákaznickou skupinou jenom zvýší pravděpodobnost, že uživatelé budou váš příspěvek lajkovat, komentovat, sdílet nebo i kupovat. A to je to, oč tu běží!

S popisky výborně pracuje třeba náš klient Kolorky.cz, mrkněte na jejich Instagram.

3. Použijte ty nejlepší hashtagy

Vyhledávání hashtagů, které každý den váš cílový zákazník využívá, se velmi vyplatí. Je to o používání hashtagů, které vaši mají zákazníci rádi. Zvolení správných hastagů dokáže přilákat mnoho nových uživatelů, pro které se stane váš produkt užitečným. Nebojte se experimentovat, abyste zjistili, která skupina hashtagů dává vašim příspěvkům optimální expozici. Existuje spousta skvělých aplikací, jako je například Top Tags, kde zjistíte, jaké hashtagy byste měli používat.

4. Prodejte své produkty

Je konečně čas na to, abyste označili vaše produkty jako zboží k prodeji. Označením produktů umožníte uživatelům klepnout na obrázek a pak klepnutím na popis, který je přenese přímo do sekce Přidat do košíku na vašem webu. Nedejte se však unést. Není dobré publikovat pouze prodejní příspěvky. Podle webu Enterpreneur Europe je dobré, aby prodejní příspěvky netvořily více než 40 až 50 % všech příspěvků.

Online nákupy přes Instagram Shopping nabírají na otáčkách a na prodeji přes tuto aplikaci se rozhodně neprodělá. Vybírání produktu a placení nikdy nebylo jednoduší, a to je jedna z výhod, ze které samotný Instagram a prodávající firmy nejvíce těží. Podle marketingových expertů nebude trvat dlouho, než bude Instagram zcela prodávající platformou, čímž se zcela promění jeho původní funkce.

E-shopaři Instagram využívají také ke komunikaci slevových kupónů: Proč fungují a jak je využít?.

Zdroje: Enterpreneur.com [1], [2]


O Inspirum Technologies

Jsme vývojová firma se zaměřením na e-commerce. Máme vlastní platformu InspiShop, na které stavíme e-shopy na míru. Zároveň se zabýváme moderními platebními metodami a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 případech, kdy se vyplatí e-shop na míru.

Napište komentář

Komentář