Internet věcí. IoT v e-commerce.

v Novinky, Rady a tipy

3 způsoby, jak internet věcí (IoT) mění svět e-commerce

Základní myšlenkou „internetu věcí“ je vytvořit síť fyzických zařízení, softwarů a senzorů a prostřednictvím internetu je propojit, aby spolu mohly vzájemně komunikovat.

Tato síť se pak používá ke sdílení dat a výměně informací mezi aplikacemi nebo uživateli.

Otázkou zůstává, jak můžeme využít výhody IoT v rámci e-commerce?

Internet věcí můžeme použít v následujících procesech:

  • Pro personalizace uživatelského zážitku
  • Pro automatizaci služeb
  • Pro optimalizaci procesů
  • Pro zjednodušení nákupního procesu
  • Pro zjednodušení rozhodování
  • Pro využití datových přehledů ke zlepšení operací

Ekosystém internetu věcí aneb jak internet věcí změnil e-commerce

To je jen několik výhod užití IoT pro vaše podnikání v oblasti e-commerce. Mimo samotnou e-commerce přinesl internet věcí mnoho změn v dalších odvětvích, které do jisté míry zcela proměnil.

IoT přispěl k rozvoji inteligentních domů, nositelných technologií, automatizaci dopravních signálů, samoobslužného parkování a mnoha dalších oblastí. V širším měříku se IoT používá při budování tzv. inteligentních měst.

IoT se prosadil i v oblasti maloobchodu. Některé z nejlepších příkladů můžeme vidět můžeme vidět každý den kolem nás.

Patří sem chytré police, digitální cenovky, které se mění v závislosti vztahu nabídky a poptávky, nebo inteligentní digitální obrazovky. V důsledku toho je nyní možné rychle provádět kontroly zásob, data mohou být přizpůsobena potřebám zákazníka a efektivně řídit velké fronty.

IoT do značné míry ovlivnil i výběr zboží a změnil způsob, jakým lidé nakupují. To zvýšilo spokojenost zákazníků, což prospívá podnikům, kteří se v e-commerce podnikají. IoT změnil celý proces nákupu a prodeje.

Zajímá vás jak?

Zde jsou 3 hlavní způsoby, jak pozměnil fungování elektronického obchodu.

Nové formy předplatného a automatizace skladových zásob

Všichni jsme si vědomi toho, co je model předplatného. Platíte předem stanovenou částku za produkt / službu, která vám bude doručena každý měsíc. Ale s IoT může být tradiční model předplatného rozšířen i na e-commerce. Ty nejlepší společnosti podnikající v rámci e-commerce používají IoT pro optimalizaci svých prodejů maximalizujících své zisky.

Jak to dělají?

Začínající nebo středně velké podniky mají omezené zdroje. V případě, že existuje obrovská poptávka po výrobku / službě, má prvořadý význam výroba a údržba se stává sekundární. V takových případech čidla IoT připojená k přístrojům odesílají časově automatizovaná upozornění na obnovu, opravu nebo doplnění.

Pokud jde o průmyslová odvětví ve velkém měřítku, mohou být senzory založené na IoT také naprogramovány tak, aby odesílaly výstrahy, když je sklad prázdný. Všechny firmy zabývající se správou zásob využívají IoT pro automatizaci celého procesu.

Okamžitý a automatizovaný nákup pro zákazníky

Jak název napovídá, jde o proces nákupu, který nevyžaduje naši přítomnost. Automatizovaná zařízení objednávají produkty na základě našich preferencí. Stačí je jednou nastavit a dále již pracují za vás a šetří vám čas.

Existuje mnoho možností, kdy jsou e-commerce platformy integrovány s IoT. Existují například aplikace, které se synchronizují s vaším účtem na e-commerce platformě a zasílají vám upozornění, když vám něco chybí a produkt si automaticky zakoupíte.

Velikán e-commerce odvětví Amazon má integrovaný tzv. Dash Button, který dělá práci za vás. Jde o zařízení, které je napojené na Wi-Fi a dává pozor, že vám nikdy nedojdou věci, které využíváte na každodenní bázi.

Amazon Dash Button - IoT

Zlepšení dodavatelského řetězce

Integrace IoT do nabídky a logistiky připravuje cestu pro zlepšení celého dodavatelského řetězce a optimalizaci celého logistického procesu. Kritická rozhodnutí tak mohou být přijata bez spoléhání se na dodavatele, protože celý proces může být automatizován.

V současné době mnoho firem využívá RFID (technologie nahrazující klasický čárový kód fungující na principu rádiových vln) pro sledování svých výrobků, ale s IoT, je možné se více zapojit do procesu přepravy a sledování.

Řekněme, že přepravujete některé předměty podléhající rychlé zkáze. Díky integraci technologie IoT můžete získat oznámení v reálném čase, které vás informuje o aktuálním stavu produktu. Můžete tak učinit preventivní opatření, aby nedošlo k poškození.

Integrace IoT vám také pomůže zlepšit dodací lhůty. Vzhledem k tomu, že obdržíte včasné aktualizace týkající se externích vlivů, jako je provoz nebo počasí, lze předcházet neočekávaným zpožděním. Můžete tak svým zákazníkům poskytnout přesnější a automatizovanější oznámení o dodacích lhůtách místo širokého časového slotu.

Pomůže tak zvýšit efektivitu a urychlit celý proces přepravy a dodávky.

Podpora IoT v rámci e-commerce platformy

Pokud přemýšlíte, co by znamenalo prozkoumat obchodní kanál IoT, je důležité, aby vaše e-commerce platforma napojení chytrých zařízení podporovala.

Naše e-commerce platforma má připravené API pro komunikaci s IoT, které plně podporuje odesílání objednávek, práci s produkty a zákazníky.

Závěrem

Internet věcí znamená revoluci v odvětví e-commerce a integroval přístup zaměřený na zákazníka. To vše je stále ale začátek.

Limitací zůstává otázka bezpečnosti a soukromí. Možná se ptáte, zda zařízení shromažďují vaše údaje, kdo tyto informace vlastní a jak jsou zabezpečeny.

A nemohou být odcizeny?

Takové problémy zatím nejsou zcela plně vyřešeny. Tato problematika má však svou pozornost i ze strany široké veřejnosti a když vezmeme v úvahu rychlost s jakou se odvětví posouvá kupředu, můžeme očekávat, že různá řešení již klepou na dveře.

Pokud je pro vás Internet věcí španělskou vesnicí, přesto však chcete držet krok s dobou, určitě si přečtěte článek „5 moderních trendů v e-commerce pro rok 2019“.

Napište komentář

Komentář

Webmentions

  • Jak to dělá Amazon: Headless E-commerce je budoucnost - Inspirum Blog

    […] Lze využít např. pro expanzi do dalších zemí nebo IoT […]