v Novinky

Koberce Trend: s novým e-shopem za zvyšováním konverzí

Začátkem října 2018 jsme spustili nový e-shop na míru pro Koberce Trend. Firma je mezinárodně působícím obchodním řetězcem, založeným v roce 1996. V současnosti provozuje téměř 70 maloobchodních prodejen v ČR i na Slovensku a je jedničkou na trhu v sortimentu metrážových a kusových koberců, PVC, laminátových podlah, apod.

Koberce Trend mají díky své síti prodejen silnou zákaznickou základnu. Prodejny jsou hlavním zdrojem maloobchodního obratu firmy. Firma již v minulosti e-shop provozovala, nicméně vzhledem k povaze sortimentu, ale i kvůli omezeným funkcím sloužil primárně jako katalog, ve kterém si zákazníci procházeli nabídku. I přesto, že na něm bylo možné produkty objednávat, měl mizivé konverze. Co jsme udělali pro to, aby se e-shop stal plnohodnotnou prodejní platformou?

Proč starý e-shop nefungoval podle představ

Jednou stranou mince, která stála za nízkým konverzním poměrem, může být fakt, že někteří lidé si prostě potřebují koberec „osahat“. Podívat se na jeho materiál, vlastnosti a zpracování naživo. Proč by ale objednání kusového koberce nemohlo fungovat stejně jednoduše a pohodlně jako moderní e-shopy s oblečením nebo obuví?

Původní e-shop nebyl pohodlným řešením ani pro zákazníky, ani pro jeho provozovatele. Postrádal plnohodnotné napojení na účetní systém Altus Vario. Zpracování objednávek proto nejen zbytečně zatěžovalo personál, ale zároveň v rámci procesu docházelo k vysoké chybovosti. Neumožňoval také práci s obsahovými stránkami, v důsledku čehož provozovaly Koberce Trend 2 weby – jeden čistě prodejní a druhý informační.

Funkce na míru pro Koberce Trend

koberce trend eshop

Byznys každého z klientů InspiShopu se vyznačuje svými specifickými potřebami. Předně v tom se liší naše práce od práce dodavatelů krabicových e-shopů. Zcela nový design, uživatelské rozhraní a veškeré ovládací prvky byly samozřejmost. Z očekávání klienta od nového e-shopu a podrobné analýzy původního řešení vzešly následující 4 hlavní funkce:

1) Napojení na upravený ERP systém Altus Vario

Naším nejdůležitějším úkolem bylo zajistit napojení na účetní a skladový systém Altus Vario. Koberce Trend navíc nepoužívají standardní verzi systému, nýbrž zakázkově upravenou od vývojové společnosti Trigis. Ta pracuje s jiným rozhraním a liší se i datová komunikace.

Výsledkem spolupráce s vývojáři Trigisu je propojení, které automaticky exportuje objednávky z e-shopu a páruje je s fakturami. Zajímavostí je automatické přiřazování piktogramů k produktům na e-shopu dle dat ze systému. Přiřazené atributy koberce (např. třída zátěže, vhodné pro podlahové topení, atp.) na produktových stránkách zobrazí příslušné piktogramy.

2) Propojení s věrnostním programem zákaznických karet

Pro nový e-shop firmy s tradicí, širokým povědomím a zákaznickou základnou je tato funkce velice důležitá. Její účel je jasný – motivovat stávající zákazníky Trendu k nákupu na novém e-shopu a zvyšovat konverzní poměr. Slevu na existujících věrnostních kartách bylo totiž možné využít pouze osobně na prodejnách.

Zdánlivě jednoduchý úkon – spárování karet s unikátními slevovými kupóny a jejich nahrání do administrace InspiShopu mírně komplikoval jejich počet. Karet se totiž za 16 let fungování programu nashromáždilo několik desítek tisíc. V praxi tak byl náročný jejich první import. Po něm již karty standardně přibývají po jednotkách a systém funguje hladce.

trend family

Nový e-shop také zákazníky v košíku informuje o programu Trend Family. Při objednávce nad 2.200,- Kč potom umožňuje o kartu přímo zažádat.

3) Kalkulátor rozměrů a ceny produktů na metráž

Dobré e-shopy dnes dokážou suplovat roli schopného prodejce na pobočce. Funkce na míru zákazníkovi výrazně zpříjemní proces objednávání, pomohou mu s výběrem a nabídnou jasnější představu o produktech, které nakupuje. Koberce Trend mají širokou nabídku metrážových koberců a PVC krytin.

A právě u produktů na metráž jsme pracovali na přehledném kalkulátoru. V něm zákazník zvolí šířku role koberce a následně počet běžných metrů. Výsledná cena se automaticky vypočítá. Zároveň je aktualizováno shrnutí včetně součtu metrů čtverečních plochy objednávaného produktu. To pomáhá zákazníkovi udržet perfektní přehled nad svou objednávkou.

kalkulátor koberce trend

Zajímá vás, jaké funkce na míru jsme schopni naprogramovat? Přečtěte si o úspěšném e-shopu Kolorky.cz, Ventilátorech CVB nebo si zkuste sestavit vlastní pizzu.

4) Selekce typu dopravy dle rozměrů zásilky

E-shop pracuje s omezením typů doprav a plateb u produktů dle klientem nastavených podmínek. Omezení lze definovat na úrovni kategorií a parametrů produktů a v košíku jsou již automaticky typy dopravy vypnuty. Tato funkce v praxi například vypíná možnost zvolit dopravu Českou poštou pro balíky, jež přesahují na délku 200 cm.

“Mínus 31 % na všechno” a první ostrý test pro e-shop

Zhruba tři týdny po spuštění e-shopu Trend proběhla dvoudenní prodejní akce, která plnohodnotně otestovala jeho funkčnost. O akci “- 31 % na všechno” byli zákazníci informováni rozsáhlou marketingovou kampaní, která pokryla online, offline i televizi. Plošná sleva probíhala 24. a 25. října a čísla se jasně projevila nejen na návštěvnosti, ale i na počtu objednávek na novém e-shopu.


O Inspirum Technologies

Jsme vývojová firma se zaměřením na e-commerce. Máme vlastní platformu InspiShop, na které stavíme e-shopy na míru. Zároveň se zabýváme moderními platebními metodami a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 případech, kdy se vyplatí e-shop na míru.

Napište komentář

Komentář