v Novinky

Kolorky: co stojí za jejich úspěchem a nominací na Křišťálovou lupu?

Počátkem roku se k nám dostal projekt Kolorky, který pro nás byl tou pravou výzvou. Zároveň ho provázely vskutku specifické okolnosti. Kdo by býval čekal, že veletrh Ecommerce Expo 2018 (nově Reshoper) nám nového klienta přinese ještě před jeho samotným konáním, a to díky pouhému seznamu vystavovatelů?

Majitelka Kolorky.czPřesně tak na nás totiž narazila paní Jana Chladová v rámci pátrání po ideálním zhotoviteli platformy pro její rostoucí byznys Kolorky. Jaké byly hlavní důvody pro změnu?

Kolorky.cz začaly v červnu 2017 jako originální plenky s českým designem. Původní e-shop běžel na platformě WordPress se základním konfigurátorem krabic plenek, který však nevyhovoval svou složitostí ovládání.

Dalším zásadním problémem byla rychlost celého systému, kdy doba načítání stránek dosahovala v průměru vyšších jednotek sekund. Při našem měření jsme se občas dostali až na jednu minutu. Většina návštěvníků Kolorkám plyne z Facebookových kampaní a je nárazová, což ve chvílích vysoké zátěže zpomalovalo již tak relativně pomalý WordPress. Toto ztrácí čas jak zákazníkům, tak obsluze e-shopu, která pracuje s objednávkami v administraci.

Flexibilní, avšak co nejjednodušší systém objednávání

Po způsobu, jakým se o nás majitelka dozvěděla, byly i další okolnosti naší spolupráce dosud nevídané. Jednání, která se mohou táhnout i měsíce, jsme zvládli v rámci pár týdnů! Zde nás opravdu mile překvapila rozhodnost klientky a míra vzájemného nadšení pro společnou vizi. Jednání bylo jasné a rychlé. Samotné práce začaly v průběhu února a na konci května si Kolorky.cz odbyly svůj veleúspěšný start.

Samotná práce na e-shopu Kolorky měla svá specifika a naším primárním cílem byla realizace flexibilního, avšak co nejjednoduššího systému objednávání. I to byl mimo jiné důvod, proč padla volba právě na nás. Konkrétně vymyšlení a uvedení tohoto systému do provozu bylo výzvou po všech stránkách. Byla potřeba perfektně sladit UX, grafické řešení i finální nasazování a testování. Taková řešení na míru stojí náš tým nemalé úsilí. O to větší radost však máme, pokud se setkají s úspěchem! Abychom si byli funkčností 100% jistí, k optimalizaci jsme po spuštění webu využívali monitoring chování návštěvníků webu prostřednictvím aplikace SmartLook.

konfigurátor Kolorky.cz

Stejně jako například v případě konfigurátoru pro PuzzlePizza.cz komunikuje (frontendová) aplikace konfigurátoru s (backendovou) platformou InspiShop pomocí API na míru. To zajišťuje aktuálnost cen, aplikování slev pro různé zákaznické skupiny a také například práci se slevovými kupóny.

Řešení umožňuje zákazníkům poskládat si libovolné množství tří velikostí krabic ze zvolených balíčků. Krabice je následně možné duplikovat a zpětně editovat. To umožňuje maminkám objednat přesný počet balíčků ve všech designech a velikostech.

Konfigurator Kolorky.cz2

Pokud zavítáte na e-shop kolorky.cz, na první pohled Vás zaujme svým čistým a trvanlivým designem. Tím spíše, pokud se jedná o obchod s plenami! I v tom jsme si s paní Chladovou plně porozuměli a jsme opravdu rádi, že ctíme totožný přístup k minimalismu. Proces schvalování návrhů opět probíhal hladce dle našich vzájemných představ. Například o akcích jsou zákazníci decentně informováni prostřednictvím notifikačního banneru, který je nedílnou součástí celkového grafického konceptu. Přečtěte si více o našem návrhovém systému, díky kterému jsme zrychlili stavbu nových webů až o polovinu.

Kolorky web

Napojujeme další systémy pro Kolorky

Dalším důležitým přáním paní Chladové bylo co nejlépe automatizované propojení nové platformy shopu s účetnictvím. Pro potřeby majitelky Kolorek jsme navázali spolupráci s firmou UOL (Účetnictví on-line) a naši programátoři pak zajistili kompletní propojení účetního systému s novým webem. Paní Chladové díky tomu zcela odpadají nadbytečné starosti s vedením účetnictví projektu.

Aby se majitelka e-shopu mohla soustředit především na důležité věci, které budou její byznys posouvat kupředu, nechala si zprostředkovat také kompletní zákaznickou podporu přes firmu Expandeco. Tuto společnost též objevila díky veletrhu Ecommerce Expo.

Expandeco se specializuje na zahraniční trhy, pro které poskytuje českým e-shopům rodilé mluvčí. Majitel si tak může být jistý, že pokud jeho rumunský zákazník zavolá na zákaznickou linku, zvedne mu telefon Rumun. To ocení zejména e-shopy s častými dotazy na zboží, jako jsou právě Kolorky.

Plány do budoucna a nominace na Křišťálovou lupu

U nás v Inspirum budeme pilně pracovat na tvorbě lokalizovaných verzí shopu Kolorek pro 5 dalších zemí: Polsko, Maďarsko, Slovensko, Bulharsko a Rumunsko. Zákaznickou podporu zajistí opět Expandeco.

Spolupráce na projektu Kolorky.cz se stala skvělým zdrojem dalších zkušeností, ukázkovým případem nevídaně úspěšného shopu již od momentu spuštění. Posunula nás dále, a zároveň rozšířila technologické možnosti pro realizace všech budoucích projektů. Podívejte se na e-shop a dejte nám vědět, jak se vám líbí. A pokud máte doma i ty nejmenší, rozhodně doporučujeme vyzkoušet!

P.S.: Kolorky jsou nominované na cenu za nejlepší e-commerce INSPIRACI v rámci kategorií pro odbornou porotu Křišťálová Lupa 2018. Máme velikou radost a držíme palce! Výsledky budou zveřejněny 22. listopadu.


O Inspirum Technologies

Jsme vývojová firma se zaměřením na e-commerce. Máme vlastní platformu Inspishop, na které stavíme e-shopy na míru za použití atomického designu. Na e-shopech spolupracujeme s řadou webdesignérů a agentur. Mrkněte na naše reference, případně si vyžádejte zdarma demo ukázku naší platformy.

Napište komentář

Komentář

    Webmentions

  1. Reshoper 2019: to nejlepší z e-commerce pod jednou střechou

    […] Za první měsíc od startu nové platformy registrovaly Kolorky 800 objednávek, jejich počet každý měsíc roste o dalších zhruba 25 %. Nejen technologické řešení, ale především koncept a šikovný marketing úspěšného e-shopu, neunikl pozornosti týmu Křišťálové Lupy. Kolorky byly nominovány na cenu za nejlepší E-commerce inspiraci v kategoriích pro odbornou porotu. A to pouze 3 měsíce od spuštění nové verze shopu! Celý příběh o Kolorkách si můžete přečíst zde. […]

  2. Slevové kupóny na e-shopech: Proč fungují a jak je využít? - Inspirum Blog

    […] náš klient Kolorky.cz využívá často slevových pobídek a funguje jim to […]

  3. Koberce Trend: s novým e-shopem za zvyšováním konverzí - InspiBlog

    […] vás, jaké funkce na míru jsme schopni naprogramovat? Přečtěte si o úspěšném e-shopu Kolorky.cz, Ventilátorech CVB nebo si zkuste sestavit vlastní […]

  4. Reshoper 2019: to nejlepší z e-commerce pod jednou střechou - Inspirum Blog

    […] Za první měsíc od startu nové platformy registrovaly Kolorky 800 objednávek, jejich počet každý měsíc roste o dalších zhruba 25 %. Nejen technologické řešení, ale především koncept a šikovný marketing úspěšného e-shopu, neunikl pozornosti týmu Křišťálové Lupy. Kolorky byly nominovány na cenu za nejlepší E-commerce inspiraci v kategoriích pro odbornou porotu. A to pouze 3 měsíce od spuštění nové verze shopu! Celý příběh o Kolorkách si můžete přečíst zde. […]

  5. Nový e-shop CVB: Jak udělat z ventilátorů sexy brand? - Inspirum Blog

    […] vás tento článek o tom, jak tvoříme e-shop na míru? Přečtěte si ještě příběh Kolorek nebo […]

  6. 5 případů, kdy se vyplatí e-shop na míru: řešení reálných problémů - Inspirum Blog

    […] Hotový, kompletně automatizovaný e-shop na míru pro Kolorky jsme spouštěli začátkem června 2018. Od té doby má za sebou 3 měsíce fungování. A počet objednávek? červen: 800; červenec: 1200; srpen: 1900. Máte potenciál? Nenechte se brzdit nevyhovujícím technologickým řešením! Celou případovou studii si můžete přečíst zde. […]

  7. Poplatky za platbu kartou: komu platí obchodníci? - Inspirum Blog

    […] žádný subjekt individuálně nikdy nedosáhnul. Do programu jsou zapojeny mimojiné úspěšné Kolorky nebo Gravelli. Průměrnou roční úsporu si můžete sami spočítat […]

  8. Betonový základ pro web Gravelli: prémiový segment - Inspirum Blog

    […] Rádi jsme se stali součástí projektu firmy, která má jistě před sebou ještě spoustu dalších úspěchů a ocenění za svůj inovativní přístup k propojování umění a architektury. Děkujeme také za důvěru agentury v naší platformu. Zaujala vás tato případová studie? Přečtěte si další příběh zde. […]

  9. Růst e-shopu: 10 tipů, jak posunout váš byznys - první díl - Inspirum Blog

    […] soustředit na gró svého byznysu. Příběh o několikanásobném růstu úspěšného shopu si můžete přečíst zde. Motivace a víra ve svůj projekt je zcela zásadní pro plnění vašich cílů. Zajímejte se o […]