v Novinky

Nový e-shop CVB: Jak udělat z ventilátorů sexy brand?

Začátkem roku 2018 jsme spustili nový e-shop pro CVB Klimatizace a ventilátory. Klientem je specializovaná odborná firma z Chomutova, zabývající se dodávkou, montáží a servisem v oboru klimatizace, vzduchotechniky, ventilátorů a tepelných čerpadel. Její kořeny sahají do roku 1997 a od té doby má na svém kontě již tisíce zakázek. Svým rozsahem se jedná o jednu z největších společností v oboru na českém trhu. 

Majitelé Robert Cvrk a Václav Bendl jsou příkladem úspěšných podnikatelů, kteří jdou s dobou. Ačkoliv firma by bez výrazných změn stále mohla fungovat v dosavadním profitujícím B2B zakázkovém modelu, rozhodli se naplno vstoupit i do světa e-commerce. Umožnili tak pohodlné objednávání více než 4000 položek sortimentu nejen stávajícím partnerům, ale nově i koncovým zákazníkům.

První e-shop si nechali majitelé postavit již v roce 2007. Ten byl s počátkem naší spolupráce již velmi zastaralý. Bylo potřeba přejít na nové jádro, provést redesign a vyřešit napojení na skladový systém Helios Red. Objemem položek je sortiment společnosti také náročný na stabilitu a bezproblémovou funkčnost celého systému. Nezbývalo nic jiného, než modernizovaný nový e-shop.

InspiShop jako nový e-shop pro CVB

Pánové Cvrk a Bendl nebyli u předchozího dodavatele e-shopu spokojeni s komunikací při řešení problémů. Už na základě prvního jednání se ukázalo, že InspiShop může být správná cesta pro celkovou modernizaci e-shopu CVB Klimatizace a ventilátory. Důvody volby řešení na míru byly jasné:

  • Připravenost platformy na rozsáhlý sortiment
  • Specifická práce s kategorizací produktů
  • Odlišení se od konkurence
  • Napojení na systém Helios Red
  • Záruka spolehlivé zákaznické podpory InspiShopu

Z našeho pohledu je práce na e-shopu CVB zajímavá převážně díky dvěma výzvám. V první polovině roku 2017 se totiž jednalo o nejrozsáhlejší sortiment, se kterým jsme dosud pracovali.

Jak již napovídá titulek, další výzvou pro nás bylo poprat se s vizuálem a uživatelským prostředím celého projektu. Nový e-shop podobně zaměřené firmy s více než dvacetiletou tradicí, která se svým sortimentem vstupuje do světa e-commerce, musí plnit dvě hlavní funkce:

  • Působit profesionálně, důvěryhodně a inspirativně pro stávající partnery
  • Umožnit jasný přehled a jednoduché objednávání pro koncové zákazníky

nový e-shop cvb

Technologické i UX řešení na míru je v takovém případě ideální východisko. Sortiment o 4000 položkách je rozdělen do jedenácti přehledných kategorií a umožňuje detailní filtraci, ve které se rychle zorientuje velkoodběratel i koncový zákazník. Celek je ukován moderním grafickým zpracováním v barvách brandu, které vzhledem k zaměření firmy překvapí svou čerstvostí a atraktivitou.

Společnost CVB Klimatizace a ventilátory hojně využívá práci s obsahem. Majoritní část domovské stránky webu ventilatory-shop.cz využívá přehled posledních 10 článků, které návštěvníkům radí nejen s výběrem vhodného zboží, ale i ohledně údržby zařízení, problematiky klimatizace a zdraví, apod. Veškerý obsah je samozřejmě pohodlně spravován v administraci platformy.

e-shop cvb content

Léto 2018 – zkouška ohněm pro nový e-shop

E-shop s ventilátory a klimatizacemi, spuštěný začátkem roku 2018, si nemohl přát lepší vrchol první letní sezóny. Dvoutýdenní vlna úmorných veder neznamenala zkoušku jen pro všechny, kteří holdují spíše zimním měsícům. Teploty způsobily organický zátěžový test pro nejkomplexnější e-shop, který jsme kdy stavěli.

Během 14 dnů rapidně vzrostla návštěvnost webu i počet zpracovaných objednávek. Návštěvnost kulminovala ve čtvrtek 2.8., kdy dosáhla nárůstu o neuvěřitelných 1.500 % oproti dosavadnímu průměru. Od poloviny července do konce prvního srpnového týdne web registroval necelých 40 tisíc návštěv.

návštěvnost cvb

Tento nárůst nás poučil ohledně propojení skladovosti mezi systémem Helios Red a administrací InspiShopu. E-shop totiž není jediným prodejním kanálem firmy a produkty typu stolních ventilátorů ze skladu mizely překotnou rychlostí. Z naší strany bylo potřeba zvýšit frekvence aktualizace na 30 minut a navýšit serverové kapacity pro CVB.

Konec dobrý, všechno dobré

Pro flexibilní nápravu aktualizace skladovosti jsme v době nečekané prodejní špičky CVB udělali maximum. Uvědomili jsme si, jak klíčovou roli hraje příroda i ve světě e-commerce. Jsme připraveni na vlny extrémních mrazů a nárůst prodejů přenosných topidel!

Jaké pozitivní změny si z přelomu července a srpna 2018 odnáší celý náš tým? Zapracovali jsme na systému monitorování provozu na e-shopech všech našich klientů. Věnujeme se mu na denní bázi a sledujeme nezvyklé výkyvy v návštěvnosti webů. Díky tomu je náš support tým s předstihem informován a připraven věnovat čas konkrétním klientům, například pokud dojde ke spuštění nových marketingových kampaní.

Zaujal vás tento článek o tom, jak tvoříme e-shop na míru? Přečtěte si ještě příběh Kolorek nebo Gravelli.


O Inspirum Technologies

Jsme vývojová firma se zaměřením na e-commerce. Máme vlastní platformu InspiShop, na které stavíme e-shopy na míru. Zároveň se zabýváme moderními platebními metodami a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 reálných případech, kdy se vyplatí e-shop na míru.

Napište komentář

Komentář

Webmentions

  • Tvorba e-shopu na míru: 5 věcí, na které myslet předem - Inspirum Blog

    […] položek potřebuje zcela jiný přístup, než e-shop se dvanácti produkty. Zde si můžete přečíst článek o stavbě e-shopu s více, než 4.000 položkami. Pro větší projekty je tu tým odborníků, […]

  • Růst e-shopu: 10 tipů, jak posunout byznys - druhý díl - Inspirum Blog

    […] Firma CVB, která se zabývá klimatizacemi a vzduchotechnikou, byla původně velkoobchodní a zakázkovou společností. Nyní je zářným příkladem, jak posunout byznys a úspěšně vstoupit do světa e-commerce. Z ventilátorů se nám společnými silami podařilo udělat sexy brand (celý příběh si můžete přečíst zde): […]

  • 5 případů, kdy se vyplatí e-shop na míru: řešení reálných problémů - Inspirum Blog

    […] I firmy ze zdánlivě konzervativních oborů mohou poskytovat svým zákazníkům špičkový servis prostřednictvím nejmodernějších služeb. Stačí jen, když má majitel touhu být neustále napřed. Zákazník tak může ventilátor uhradit přes Twisto a odeslán bude přes Balíkobot. Celý příběh o spolupráci s CVB si můžete přečíst zde. […]