Optimalizace poplatků za bezhotovostní transakce je výborným způsobem, jak ročně ušetřit až desítky tisíc korun. A to navíc jen tak – zadarmo díky zajištění platebních metod přes nezávislou obchodní organizaci.
Jak dokáže nezávislá obchodní organizace ušetřit obchodníkům na poplatcích za bezhotovostní transakce už víme – téma jsme rozebírali v předchozím článku. Princip fungování takových společností však může být pro podnikatele stále velkou neznámou. Částečně i z toho důvodu, že tento druh služeb není v našich podmínkách zatím běžný.
Proto si tentokrát probereme modelový postup spolupráce se zprostředkovatelskou společností, aby měli obchodníci jasnou představu o tom, co obnáší optimalizace poplatků za platební terminály nebo brány.
Už víme, že taková organizace stojí mezi obchodníkem a finanční institucí, která zřizuje platební metody. Organizace obchodníkům ročně uspoří nemalé částky na poplatcích za akceptaci platebních karet, a to díky sdružování desítek větších i menších subjektů. Proto je schopna každému nabídnout o mnoho výhodnější podmínky, než pokud obchodník jedná s bankou jako jednotlivec. Podrobnější informace naleznete zde.
Co obnáší optimalizace poplatků ze strany klienta
Princip fungování je jasný. Před samotným rozhodnutím zapojit se do programu nezávislé obchodní organizace a nechat si zprostředkovat výhodnější podmínky však podnikatelům vyvstanou otázky podobného znění:
“Co vše musím pro změnu zúčtovací banky zařídit?”
“Jak je to s vypovězením stávající smlouvy?”
“Nepojí se se službou organizace nějaké skryté poplatky?”
“Jak dlouho bude proces optimalizace poplatků trvat?”
“Co když dosud platím paušální poplatky za platební terminál?”
Pro zodpovězení otázek poslouží těchto 6 kroků, které sledují modelový případ postupu spolupráce s nezávislou obchodní organizací InspiPay.
1) Kontaktování nezávislé obchodní organizace
V prvním kroku klient kontaktuje zástupce organizace. S ním probere konkrétní problémy, které ho trápí ohledně bezhotovostních platebních metod. V nejčastějším případě se jedná o vysoké poplatky z transakcí, neúměrný paušál za platební terminál, nespokojenost s komunikací s bankovní institucí, apod. Ideálním stavem je spolupráce s organizací teprve v rámci zavádění platební brány nebo terminálu. V takovém případě může obchodník zajistit bezhotovostní platební metody rovnou za nejvýhodnějších podmínek.
Díky smluvnímu partnerství s karetními asociacemi i dodavateli platebních terminálů mohou organizace zajišťovat i individuální komplexní nabídky pro velké subjekty. Mezi takové služby spadá například cashless řešení na míru, kompletní servis pro hotely včetně DCC, implementace do pokladních systémů pro obchodní řetězce, atp.
2) Vyplnění vstupního formuláře
Po kontaktování zástupce organizace a prvotním seznámení následuje nezávazné vyplnění jednoduchého formuláře. V něm klient upřesní kontaktní informace své společnosti a rozsah poptávaných služeb. Od té chvíle se nemusí o nic starat a čeká na souhrnou nabídku nejvhodnějších poskytovatelů platebních služeb.
3) Nezávislá obchodní organizace získává nabídky
Na základě klientem vyplněného formuláře obesílá InspiPay všechny své partnerské instituce. Konkrétní navrhované podmínky sice stále berou v potaz ukazatele jako předpokládaný měsíční obrat celkově / na terminálu / na bráně. Vzhledem k expertním zkušenostem a počtem zastupovaných subjektů však dokáže obchodní organizace vykomunikovat s partnery znatelně výhodnější podmínky, než by si daný obchodník dokázal zajistit sám. Na získání nabídek od všech providerů čeká zadavatel poptávky maximálně jeden týden, běžně však kratší dobu.
Potřebujete platební terminál, ale nevíte kterého poskytovatele si vybrat?
Sestavili jsme pro vás srovnání poskytovatelů platebních terminálů v rámci ČR.
Velké srovnání poskytovatelů platebních terminálů – 2019
4) Výběr a odsouhlasení nejlepší nabídky
Klient je seznámen s konkrétními nabídkami partnerů pro zprostředkování moderních platebních metod. Po konzultaci se zástupcem mu bude doporučena ta nejvýhodnější varianta.
Do této chvíle byl pro klienta postup nezávazný, v rámci vybrání nejlepší nabídky již následuje podpis smlouvy s partnerem. Nezávislá obchodní organizace InspiPay ve smlouvě nefiguruje, smlouva je čistě mezi klientem a danou finanční institucí.
5) Vypovězení stávajícího nevýhodného řešení
O formality, které zpravidla provázejí největší starosti, se plně postará organizace. Ta připraví potřebné dokumenty, které klient pouze podepíše.
Pokud klient doposud platil paušální poplatky za provoz terminálu / brány, je situace o trochu složitější. Buď InspiPay rovnou zajistí zvýhodněné podmínky a následuje dvouměsíční čekání na výpovědní lhůtu, nebo navrhne alternativní řešení. Platnost nové smlouvy bude upravena dle konkrétních požadavků.
6) Implementace / instalace nového řešení
Poté, co si obě strany díky prostředníkovi “plácnou”, následuje samotné zprovoznění bezhotovostního platebního systému. Implementaci platební brány na e-shop nebo instalaci terminálů na kamennou provozovnu již klientovi zajistí přímo provider. Asistence ze strany nezávislé obchodní organizace by měla být v případě jakýchkoliv problémů se providerem k dispozici zdarma.
Jak přenechat jednání s bankou odborníkům
Při hladkém průběhu všech těchto kroků se dá proces optimalizace poplatků za bezhotovostní transakce zvládnout do 10 pracovních dnů. Už za takovou dobu může obchodník umožnit svým zákazníkům platit kartou online i na pobočce, případně výrazně snížit své náklady na akceptaci platebních karet. I jednání s finančními institucemi lze řešit snadno, rychle a bezstarostně. Stačí jen najít někoho, kdo s nimi komunikuje na denní bázi a rád se postará i o váš byznys.
Řešíte platební terminály na pokladny fyzických provozoven, ale i stánků a do terénu? Pak byste neměli minout tento přehled platebních terminálů, včetně krátkého nahlédnutí do historie.
Článek byl sepsán na základě konzultace s Ing. Miroslavem Medkem z InspiPay, odborníkem na akceptaci platebních karet.
O Inspirum Technologies
Jsme vývojová firma se zaměřením na e-commerce. Máme vlastní platformu InspiShop, na které stavíme e-shopy na míru. Zároveň se zabýváme moderními platebními metodami a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 reálných případech, kdy se vyplatí e-shop na míru.
Webmentions
[…] poplatky za platby kartou a platební terminály. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek, jak konkrétně dokážeme firmám ušetřit peníze na poplatcích. Mimo jiné jsme pro vás […]
[…] poplatky za platby kartou a platební terminály. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek, jak konkrétně dokážeme firmám ušetřit peníze na […]
[…] Nezávislá obchodní organizace InspiPay nově pomohla zajistit 7 dotykových terminálů PAX na pobočky pekáren. Jsou propojeny s novým pokladním systémem a částky účtují automatizovaně. Co je na tom zajímavého? Možnost platby kartou od 1,- Kč. I za jeden obyčejný rohlík mohou zákazníci zaplatit kartou. Jak je to možné? […]
[…] Co se financí týče, šetřit peníze můžete například i díky chytrému způsobu platebních bran InspiPay. Zavedení této platební možnosti je zcela zdarma pro jakýkoliv e-shop i kamennou provozovnu! Jak systém funguje si můžete přečíst zde. […]
[…] Optimalizace poplatků za transakce v 6 krocích – Inspirum Blog […]