„Budete toho mít regulérně plný brejle“ – Steven Stifler
Ale teď vážne. Nedávno jsme spustili nový e-shop zřejmě nejznámnějšího prodejce erotického vybavení u nás. Sexshop koření náš intimní život již od roku 1998, což ani zdaleka neznamená, že ho můžeme považovat za „starou školu“.
Nový e-shop jde cestou proklientského přístupu a jakoby razil tvrzení, že zákazník je pán. A upřímně, Sexshop si své zákazníky hýčká jako v bavlnce.
Během nákupního procesu na vás čeká mnoho funkcionalit na míru, které dělají celý sortiment přehledným. Šetří čas díky pokročilým filtrům, které podporují SEO, odměňuje za nákup a díky transparentním podmínkám nákupu a vrácení zboží se nemusíte bát žádných poznámek pod čarou.
Ale postupně.
Proč se Sexshop rozhodl pro přechod na nové e-commerce řešení ?
Mnohé to možná překvapí, ale Sexshop vyvíjel své e-shopové řešení od svých počátků „in-house“. Kvůli rychle rostoucí konkurenci v české e-commerce je ale takový vývoj dlouhodobě neudržitelný, nebo alespoň velmi složitý.
Řešení nemělo mobilní verzi a vedení mělo mnoho dalších požadavků na vylepšení. Nevyhnutelným krokem tak byl přechod na nové řešení.
Požadavkem byla kopie stávajícho e-shopu obohacená o další funkce. Výsledkem je však zcela nové řešení, které dává důraz především na funkčnost a nákupní zážitek, stejně jako viditelnost v organickém vyhledávání.
Funkce na míru pro Sexshop.cz
Nově je e-shop postaven na platformě Inspishop, která je známá svou headless architekturou – výhody headless e-commerce si můžete přečíst v článku Jak to dělá Amazon.
Filtry, filtry a zase filtry
S filtry na e-shopech se setkáváme každý den. Můžeme říct, že jde o standard, který jako nakupující požadujeme. Z pohledu nakupujícího mi stačí, když filtr filtruje. Ale co když mám vlastní e-shop? Pak je téma filtrů daleko komplexnější problém.
Kamarádí filtry se SEO?
Pokud se v e-commerce světě pohybujete, víte, že SEO je nezbytnou součástí úspěchu v online světě. Optimalizace pro vyhledávače přináší návštěvnost a zvyšuje počet konverzí. A jelikož je online svět čím dál více kompetitivní, je velmi složité se umisťovat na generické výrazy, jako například „vibrátor“ nebo „dildo“. To je důvod, proč je důležité, aby každý filtr vytvářel unikátní a samostatnou URL adresu.
Zkuste si na adrese https://www.sexshop.cz/vibratory filtrovat různé hodnoty materiálů a sledujte, jak se pro každý filtr změní URL adresa a vytvoří nový „long tail„.
Pokud tedy na dané adrese filtrujete vibrátory, které jsou ze silikonu, filtr vygeneruje tuto adresu: https://www.sexshop.cz/vibratory/silikon a vy se tak můžete v organickém vyhledávání umisťovat i na zmíněný long tail, protože má svou vlastní adresu.
Vyhledávač vidí pouze filtry, které zvolíte jako důležité v administraci. Díky tomu se nemusíte bát, že by e-shop generoval tak vysoký počet podobných stránek, který by vedl k vyčerpání crawl budgetu.
Co je to virtuální kategorie ?
U SEO ještě chvilku zůstaneme.
Virtuální kategorie jsou dalším nástrojem, který váš e-shop automatizuje a zároveň pomáhá vašemu SEO tím, že dělá web robustnějším.
Jak to tedy funguje ?
Virtuální kategorie vytváří dynamické katalogové stránky z parametrů produktů. Mohou tak obsahovat zboží, které je již zařazeno v jiných kategoriích a to bez nutnosti produkty ručně zařazovat.
V praxi to vypadá následovně, tak že se v administraci nastaví virtuální kategorie https://www.sexshop.cz/vibratory-na-klitoris tak aby zobrazovala zboží z reálné kategorie vibrátory, které má hodnotu parametru „Stimulace erotogenní zóny“ nastavenu na „klitoris“.
Dárky k obejdnávce
Narovinu. Kdo z nás nemá rád dárky.
Představte si ten pocit, kdy utrácíte peníze za něco, co tak úplně nepotřebujete a svědomí to ví. A najednou… dárek k nákupu. Okamžitě vnímáme nákup jako výhodnější. A co, když těch dárků k nákupu máme víc? A můžeme si je vybrat ? I takové věci umíme.
Taková funkce na míru je definicí prozákaznického přístupu a zároveň skvělým nástrojem pro zvyšování obratu. Je lidskou vlastností chtít více za méně a přesně to dárky k objednávce nabízí. Vychytávkou je „teploměr“ v košíku, který ukazuje, kolik peněz musíte utratit, abyste měli nárok na další a hodnotnější dárky.
Dárky k produktům
Dárky k produktům je další funkcí na míru, kterou v rámci Sexshop.cz můžete využít. Funkce zobrazuje dárek v modálovém okně a je vhodná především pro komplementární produkt a pomáhá zvyšovat obrat. Jak jsme si totiž řekli výše. Lidé milují pocit, že nakoupili výhodně.
Příkladem v případě Sexhopu je produkt BOOM Lady Dee masturbátor, ke kterému můžete samostatně přikoupit BOOM Warmer – ohřívač umělé vagíny, který sám o sobě stojí 299 Kč. A nebo využijete funkce dárky k produktům a příslušenství můžete prezentovat jako dárek k nákupu umělé vagíny. Nevím jak vy, ale já kupuji ihned.
Sečteno podrtženo
V dnešní případové studii jsme opět poodkryli několik funkcí na míru, které má InspiShop ve svém repertoáru. Pokud vás ale zajímá, co všechno dokážeme a jak jsme schopni posouvat vaše podnikání dál, rádi vás přivítáme v našich kancelářích v Holešovicích. Můžete si vyzkoušet demo platformy InspiShop a podívat se na funkce na míru, které jsme již implementovali.
A jelikož milujeme výzvy a inovace je zakódována do duše společnosti a celého týmu, pokud vymyslíte funkci, která by vám dávala smysl, rádi takový challenge přijmeme a vytvoříme ji přímo pro vás.
O Inspirum Technologies
Jsme mladý a inovativní tým, pro který jsou výzvy nutným palivem. Stavíme e-shopy na míru vašemu podnikání a pomáháme vám ho škálovat. Primárně se soustředíme na pomoc se zvýšením obratu, automatizací procesů, protože si uvědomujeme, že čas je nejcennější komoditou a v neposlední řadě optimalizujeme a snižujeme chybovost, protože nervy máme taky jedny.
Dceřinnou společností je pak InspiPay, díky které jsme schopni zajistit prémiové podmínky pro platební brány a platební terminály.