Velké srovnání poskytovatelů platebních terminálů

v Novinky, Rady a tipy

Velké srovnání poskytovatelů platebních terminálů v ČR – 2019

V dnešní době je možnost platit kartou samozřejmostí. Ať už jde o drobné podnikatele s měsíčním obratem jen několik tisíc korun nebo o společnosti pohybující se v řádech desítek milionů.

S poptávkou vzrostla nabídka a dnes poskytuje platební terminál hned několik subjektů v rámci českého trhu. Může být složité se v komplexní nabídce vyznat, neboť se nabídky často liší, a ne vždy jsou jejich poskytovatelé zcela transparentní.

Transparentnost je v tomto odvětví stále ještě hudba budoucnosti a zřídkakdy najdete na webech poskytovatelů všechny informace, které ke správnému rozhodnutí potřebujete.

Proto jsme se rozhodli vám výběr usnadnit a porovnali jsme největší poskytovatele platebních terminálů v rámci České republiky. S týmem InspiPay jsme sestavili otázky, které by měly zajímat každého zájemce o platební terminál a zodpověděli je pro vás.

Obsah

Důležité otázky při výběru poskytovatele platebního terminálu

Základní rozlišení

  1. Kolik % zaplatíme poskytovateli platebního terminálu z každé platby?
  2. Jaké typy terminálů poskytovatel nabízí a za kolik?
  3. Je možná funkce EET a kolik mě bude stát?
  4. Kdy vám přijdou peníze na účet po té, co zákazník zaplatí?

Funkce

  1. Je možné propojit terminál s pokladním systémem?
  2. Je možné nastavit částky spropitného?
  3. Je možné mít multiměnový terminál?
  4. Je možné procesovat elektronické stravenky?
  5. Je možné mít více IČ na jednom terminálu?

POPLATKY ZA TRANSAKCE

Jde o procento, které budete platit za každou transakci, kterou váš zákazník uskuteční. Ačkoliv jde o klíčovou informaci, která nás zajímá nejvíce, jen zřídkakdy se setkáte s transparentní politikou – výše poplatku bývá na vyžádání.

Odvíjí se především od výše měsíčního obratu na terminálech a výše průměrné transakce. Důležité je také rozlišovat karty podle místa jejich vydání. Karty vydané v rámci EU mají většinou o cca 1 % nižší poplatek za transakci, než karty vydané mimo EU. Podobným případem jsou i karty podnikatelské, u kterých zaplatíte podobný rozdíl jako v předchozím případě. Rozlišujeme i karty debetní a kreditní. V rámci kreditních karet je výše poplatku zpravidla o 0,1% vyšší.

Pro lepší představu o výši poplatků jsme vytvořili případovou studii, kdy je měsíční obrat 500 000 kč měsíčně s průměrnou výší transakce 2000 kč.

TYPY TERMINÁLŮ

Prvním rozdělením jsou terminály pultové, přenosné, mPos a chytré. Pro více informací si můžete přečíst náš článek „Jak vybrat ten správný terminál pro vaší prodejnu?“.

Dalším důležitým bodem je cena za pronájem platebního terminálu. Ty se pohybují od nižších stovek korun až do 1600 kč za měsíc. Opět je však důležitá výše obratu. Mnoho poskytovatelů vám za vyšší obrat rádi poplatek za pronájem odpustí. Obecně však bývají mobilní terminály dražší než stacionární (pultové).

Možná vás napadlo si platební terminál pořídit do svého vlastnictví. Po konzultaci s týmem InspiPay a cenovým průzkumem jsme zjistili, že se pořízení v drtivé většině případů nevyplatí a důležitým faktorem je i živostnost terminálu, která se pohybuje mezi 5-8 lety.

PROPOJENÍ TERMINÁLU S POKLADNÍM SYSTÉMEM

Je důležité si dopředu zjistit, zda-li je možné vybíraný platební terminál propojit s vaším pokladním systémem. Z konkurenčních důvodů nám nikdo celý výčet pokladních systémů, které jsou poskytovatelé schopni propojit nezaslal. Jediná příležitost je se tak individuálně informovat u poskytovatele a ptát se na konkrétní typ pokladního systému.

ZÚČTOVÁNÍ TRANSAKCÍ

Každý poskytovatel zúčtovává transakce v mírně odlišném časovém horizontu. Zásadní roli zde hraje interní politika poskytovatele a samozřejmě banka, u které drží svůj účet.

EET

Funkce EET může být skvělým řešením pro ty, kteří si nechtějí pořizovat pokladnu a investovat do pokladních systémů. Poskytovatelé mohou nabízet evidenci elektronických tržeb (EET) jak pro hotovostní, tak bezhotovostní platby.

Tato služba bývá zpoplatněna jednotnou sazbou placenou každý měsíc. Součástí může být i jednorázová platba z důvodu instalace dané funkce.

V případě, že chcete v rámci terminálu využít dalších nadstandartních služeb, vyplatí se informovat se u poskytovatele, jestli se dané funkce vzájemně nevyrušují. Příkladem může být nekompatibilita EET se službami Multicurrency nebo Cashback.

MULTICURRENCY

Jde o funkci umožňující akceptaci karet v cizích měnách. Na účtence z platebního terminálu je částka uvedena v měně transakce dle požadavku držitele platební karty.

Funkce multiměnovosti může být atraktivní pro podnikatelské subjekty, které pravidelně obchodují na mezinárodním poli a nechtějí přicházet o peníze kvůli konverzím do tuzemské měny.

ELEKTRONICKÉ STRAVENKY

Česká republika je stále více bezkontaktní a hotovost jde stranou. Funkce procesování elektronických stravenek je něco, co by ve vaší prodejně (pokud jste v segmentu, kde se stravenky uplatňují) nemělo chybět. Zaměstnanci stravenky obdrží a někde je hodlají utratit. Byla by škoda kvůli neschopnosti terminálu procesovat stravenky přijít o tržby.

Při výběru terminálu je tak klíčovou otázkou, jestli daný terminál a poskytovatel umí stravenky procesovat. Druhou otázkou bude, které společnosti jsou v rámci služby podporované.

VÍCE IČ NA JEDNOM TERMINÁLU

Této službě se říká multiaplikace, tedy možnost poukazování úhrad za karetní transakce z jednoho platebního terminálu na více bankovních účtů. Obchodník tak může odlišit, na jaký účet mu budou připisovány úhrady za karetní transakce v rozdělení podle produktů, či služeb, které nabízí.

Tato funkcionalita může být využita i na místě, kde působí více firem. Prostřednictvím jednoho platebního terminálu je možné zaúčtovat karetní transakce každé společnosti zvlášť.

Dalším skvělým příkladem může být například kadeřnictví, kde pak není nutnost mít pro kadeřnický salón více jak jeden terminál.

Velké srovnání poskytovatelů platebních terminálů

ČSOB Platební terminál

 

 

ČSOB

ČSOB byla založena roku 1964 a dnes se specializuje na bankovní služby pro fyzické osoby a podnikatelské subjekty. Banka obsluhuje více než 3 miliony klientů v České republice a na Slovensku.

Poplatky za transakci Na vyžádání
Poplatky při obratu 500 00 Kč/měsíc 0,92 % debetní karta VISA
1, 02 debetní karta Mastercard
+ 0,08 % pro kreditní kartykarty vydané mimo EU:
2,26 % VISA, 2, 51 % Mastercard
Jaké typy terminálů
poskytovatel nabízí?
Pultové – internetové připojení (ADSL, Ethernet)
Mobilní – internetové připojení (Wifi, GPRS)Poplatky za pronájem terminálu na vyžádání
(při vyšším obratu zdarma)
Možnost funkce EET
a kolik stojí?
ANO

99 Kč měsíčně
+ 999 Kč jednorázový instalační poplatek

Kdy vám příjdou peníze
na účet?
D+1 (účet u ČSOB nebo České spořitelny)
D+2 – D+4 (účet i jiné banky)
Možnost propojení terminálu
s pokladním systémem?
ANO
Možnost nastavit částky
spropitného?
ANO
Možnost multiměnnového
terminálu?
ANO
(EUR, USD, GBP, PLN, HUF, NOK, SEK, RON)
Je možné procesovat
elektronické stravenky?
ANO
(všechny podporované v rámci ČR)
Je možné mít více IČ
na jednom terminálu?
ANO (až 4 IČ)

KB Smart Pay - platební terminál

 

 

 

 

KB Smart Pay

Ačkoliv se na úvodní stránce KB Smart Pay dočtete, že Komerční banka strhává z karetních transakcí 0 %, vězte, že opak může být pravdou.

Částečně je pravdou, že žádné % z transakce platit nemusíte, ale za to budete platit měsíční poplatek a to od 580 kč do 1500 kč podle typu balíčku. A to pouze tehdy, pokud nepřekročíte předem daný limit. Pak můžete platit za každou transakci od 1,2 % až po 1,6 %.

Zde si můžete prohlédnout nabídku za pultové terminály. V případě přenosných terminálů si ještě několik desítek korun měsíčně navíc připlatíte.

KB Smart Pay nabídka terminálů

A co když nechci balíček?

Je možné se s KB domluvit i mimo běžně nabízené balíčky a i KB Smart Pay jsme zařadili do naší případové studie, jejíž cílem bylo zjistit na jaké podmínky se můžeme dostat při měsíčním obratu 500 000 Kč a průměrné transakci 2000 Kč.

KB Smart Pay

Komerční banka je bankovní instituce působící na českém kapitálovém trhu z většiny vlastněná finanční skupinou Société Générale. Jedná se o akciovou společnost a její akcie jsou obchodovatelné na Pražské burze. V Česku obsluhuje přibližně 1,7 milionu zákazníků.

Poplatky za transakci Na vyžádání
Poplatky při obratu 500 00 Kč/měsíc 0, 95 % pro běžné karty
(regulované)
1, 95 % pro business karty a vydané mimo EU
(neregulované)
Jaké typy terminálů
poskytovatel nabízí?
Pronájem pultového terminálu za 340 Kč měsíčně
(pokud přesáhnete obrat 240 000 Kč za 1/4 roku
je terminál zdarma)
Pronájem mobilního terminálu za 390 Kč měsíčně
(pokud přesáhnete obrat 240 000 Kč za 1/4 roku
je terminál zdarma)
Možnost funkce EET
a kolik stojí?
ANO
200 Kč měsíčně
Kdy vám příjdou peníze
na účet?
D+2
Ve zvláštních případech až D+5
Možnost propojení terminálu
s pokladním systémem?
ANO
Možnost nastavit částky
spropitného?
ANO
Možnost multiměnnového
terminálu?
ANO (až 90 měn)
Je možné procesovat
elektronické stravenky?
ANO (pouze Sodexo a Edenred)
Je možné mít více IČ
na jednom terminálu?
NE

Fio banka - platební terminál srovnání

FIO banka

Fio banka je česká banka, která získala bankovní licenci v roce 2010. Do té doby pracovala jako družstevní záložna a burzovní společnost Fio. Zaměřuje se na poskytování běžných bankovních služeb bez poplatků a na drobné a střední investory.

Poplatky za transakci Na vyžádání
Poplatky při obratu 500 00 Kč/měsíc 1, 02 % pro běžné karty (regulované)
+ 1 % pro karty vydané mimo EU (neregulované)
Jaké typy terminálů
poskytovatel nabízí?
Mobilní není možný přes Wifi (pouze SIM)
Pevný připojení přes EthernetMinimální výše poplatku 800 Kč*
Možnost funkce EET
a kolik stojí?
NE
Kdy vám příjdou peníze
na účet?
Účet u Fio banky D+1
Účet v jiné tuzemské bance D+2
Zahraniční účet D+3
Možnost propojení terminálu
s pokladním systémem?
ANO (ale nezajišťují propojení)
Možnost nastavit částky
spropitného?
NE
Možnost multiměnnového
terminálu?
NE
Je možné procesovat
elektronické stravenky?
ANO (pouze Edenred)
Je možné mít více IČ
na jednom terminálu?
NE

*Minimální výše poplatku je 800,- (tj. pokud poplatek za transakce je 1 % a obrat je 100 000 kč zaplatíme 1000 kč . Pokud by byl obrat pouze 10 000 kč, zaplatíme minimální poplatek, tedy 800 kč)

Global payments - srovnání platebních terminálů

Global Payments

Global Payments je americká společnost poskytující finanční technologické služby v globálním měřítku. Hlavní sídlo má v Atlantě a její akcie jsou součástí indexu S&P 500. Evropská část společnosti vznikla v roce 1990 pod názvem MUZO. Následně v roce 2014 proběhla fůze se společností Global Payments.

Poplatky za transakci Na vyžádání
Poplatky při obratu 500 00 Kč/měsíc 1, 29 % pro běžné karty (regulované)
2, 5 % pro karty vydané mimo EU (neregulované)
Jaké typy terminálů
poskytovatel nabízí?
Pultové  (ADSL, Ethernet)
Mobilní  (Wifi, GPRS)Poplatky za terminál jako součást poplatků za transakce
Možnost funkce EET
a kolik stojí?
ANO
99 Kč měsíčně
Kdy vám příjdou peníze
na účet?
Účet u FIO banky – D+1
Účet v jiné tuzemské bance – D+2
Účet v zahraničí – D+3
Možnost propojení terminálu
s pokladním systémem?
ANO
Možnost nastavit částky
spropitného?
ANO
Možnost multiměnnového
terminálu?
ANO
Je možné procesovat
elektronické stravenky?
ANO (pouze Sodexo a Edenred)
Je možné mít více IČ
na jednom terminálu?
NE

Comgate platební terminál - srovnání

 

Comgate

Společnost Comgate vznikla v roce 2000 a zaměřovala se na mobilní marketing. Dnes je známá jako poskytovatel platebních bran a nově i platební terminály.

Poplatky za transakci do 100 000 Kč obratu měsíčně 0,99%
100 000 Kč až 500 000 Kč obratu měsíčně 0,89 %
nad 500 000 Kč obratu měsíčně 0,79 %
Poplatky při obratu 500 00 Kč/měsíc 1, 29 % pro běžné karty (regulované)
2, 5 % pro karty vydané mimo EU (neregulované)
Jaké typy terminálů
poskytovatel nabízí?
Pultové – internetové připojení (ADSL, Ethernet)
Mobilní – internetové připojení (Wifi, GPRS)Poplatky za terminál jako součást poplatků za transakce
Možnost funkce EET
a kolik stojí?
ANO
99 Kč měsíčně
Kdy vám příjdou peníze
na účet?
Účet u FIO banky – D+1
Účet v jiné tuzemské bance – D+2
Účet v zahraničí – D+3
Možnost propojení terminálu
s pokladním systémem?
ANO
Možnost nastavit částky
spropitného?
ANO
Možnost multiměnnového
terminálu?
ANO
Je možné procesovat
elektronické stravenky?
ANO (pouze Sodexo a Edenred)
Je možné mít více IČ
na jednom terminálu?
NE

Revo - velké srovnání platebních terminálů

REVO

Společnost REVO byla založena v roce 2015 jako výsledek strategického partnerství společností Raiffeisenbank a.s. a EVO Payments International.

Poplatky za transakci Na vyžádání
Poplatky při obratu 500 00 Kč/měsíc 0, 89 % (MasterCard i Visa)
+ 1 % za karty vydané mimo EU
Jaké typy terminálů
poskytovatel nabízí?
Pevné i mobilní

120 kč měsíčně + 300 kč jednorázový
poplatek za instalaci platebního terminálu

Možnost funkce EET
a kolik stojí?
ANO
200 Kč měsíčně
Kdy vám příjdou peníze
na účet?
Standartně D+3
Možnost propojení terminálu
s pokladním systémem?
ANO
Možnost nastavit částky
spropitného?
ANO
Možnost multiměnnového
terminálu?
ANO (EUR a USD)
Je možné procesovat
elektronické stravenky?
ANO (Sodexo a Edenred)
Je možné mít více IČ
na jednom terminálu?
NE

b-payment platební terminály

B-payment

Společnost B-payment se zabývá implementací platebních bran a terminálů. Má pouze necelých 60 zaměstnanců a působí v 10 zemích v rámci Evropy.

Poplatky za transakci Na vyžádání
Poplatky při obratu 500 00 Kč/měsíc 0, 80 % (MasterCard i Visa)
+ 1 % za karty vydané mimo EU
Jaké typy terminálů
poskytovatel nabízí?
Pevný za 190 Kč měsíčně
Mobilní 290 Kč měsíčněV případě vyššího obratu možná individuální sazba
Možnost funkce EET
a kolik stojí?
ANO

100 Kč měsíčně

Kdy vám příjdou peníze
na účet?
Standartně D+3
D+2 v případě účtu od Raiffeisenbank
Možnost propojení terminálu
s pokladním systémem?
ANO
Možnost nastavit částky
spropitného?
ANO
Možnost multiměnnového
terminálu?
ANO (EUR a USD)
Je možné procesovat
elektronické stravenky?
ANO (Všechny dostupné v rámci ČR)
Je možné mít více IČ
na jednom terminálu?
ANO (až 3 IČ na jednom terminálu)

Kterého poskytovatele platebních terminálů si vybrat?

Toto srovnání poskytovatelů platebních terminálů je zde pro vaši lepší představu, co jednotlivé společnosti nabízejí. Cílem je vám ušetřit čas a energii v honbě za nejlepšími podmínkami, přesto doporučujeme si vybrat více než jednoho zprostředkovatele a nechat si vytvořit nabídku na míru šitou vašemu podnikání.

Proč? Každá společnost má jinak nastavenou interní politiku, jejíž součástí je interní schvalování projektů podle různých regulí. Nezáleží tak pouze na výši obratu nebo průměrné výši transakce, ale i na odvětví ve kterém podnikáte, až po složení typů karet vašich zákazníků.

Alternativou pro vás mohou být služby Fintechu InspiPay, který srovnává možnosti napříč trhem a hledá pro vás tu nejlepší možnou nabídku přímo vám na míru.

 

 

Napište komentář

Komentář

Webmentions

  • Poplatky za platbu kartou: komu platí obchodníci? - Inspirum Blog

    […] Velké srovnání poskytovatelů platebních terminálů – 2019 […]

  • Optimalizace poplatků za transakce v 6 krocích - Inspirum Blog

    […] Velké srovnání poskytovatelů platebních terminálů – 2019 […]

  • Platební terminál: jak vybrat ten správný pro vaší provozovnu? - Inspirum

    […] Velké srovnání poskytovatelů platebních terminálu v ČR – 2019 24.10.2018 […]