V předešlém díle jste měli možnost zjistit prvních 8 tipů na zvýšení obratu vašeho e-shopu. Některé vám přišly lépe aplikovatelné než jiné a věřím, že jste se nad možnou implementací alespoň zamysleli. To je také hlavní důvod, proč jsme tu. Pokud jste první díl přehlédli, doporučujeme začít ZDE.
V dnešním díle navážeme dalšími 7 tipy a přidáme i tip bonusový.
9. Cross-sell and upsell
Když potenciální zákazník navštíví vaše stránky, je velká šance že přišel nakoupit pouze jeden specifický produkt. To však neznamená, že ho nemůžete „postrčit“ k nákupu i dalších produktů, které by mohl využít.
Místo prodeje pouze jednoho produktu v rámci nákupu zvyšte svůj zisk díky dvěma následujícím technikám:
- Cross-selling: přimějte zákazníky k nákupu dalších komplementárních produktů (na kterých máte ideálně větší marži)
- Upselling: přimějte zákazníky, aby utratili větší obnos peněz za stejný produkt z vyšší cenové kategorie, tzv. upgrade
Zákazníci, kteří jsou již ve fázi „připraveni nakoupit“, již mají zájem o vaši značku a váš produkt. To je nejlepší okamžik, kdy využít techniky Upsellu a Cross-sellu, tedy ukázat nakupujícím, jak zvýšit hodnotu svého nákupu a přimět je tak utratit více.
Abyste se naučili, jak správně optimalizovat váš e-shop pro techniky cross-sellingu a upsellingu, doporučuji si přečíst následující zdroje, které jsou pouze v angličtině, případně si sjednat konzultaci s týmem InspiShop:
Nebojte se vést nákupní proces vašich zákazníků. Skrze upselling a cross-selling zvyžujete hodnotu nákupu nakupujících a zvyšujete zisk vašeho e-shopu.
10. Ukažte nákupní chování ostatních zákazníků
Motivovat zákazníky k nákupu pomocí zkušeností dalších zákazníků neznamená pouze sbírat hodnocení a recenze. Ale můžete ukázat nakupujícím, co nakupují ostatní zákazníci v reálném čase, což dlouhodobě zvyšuje prodeje.
Zvýrazněte tyto živé interakce. Opět to dodává vaší značce kredibilitu. Ukazujete tak, že vaše podnikání je úspěšné a lidé vaše služby využívají. Opět se tak vracíme k tomu, jak silný a důležitý je tzv. social proof v online nakupování, což vyvolává asi takovýto myšlenkový chod: „když zde každou chvíli někdo nakupuje, asi to bude oblíbený obchod, jejich věci budou kvalitní a já se nemusím strachovat, že bych přišel o peníze“.
Pro začátek je skvělé využít aplikaci třetích stran. Dobrý příkladem je Fomo a dost napovídá i jejich slogan „Honesty is the best marketing“. Fomo vám dokáže přidat notifikace (viz. obrázek výš) o nákupech v reálnem čase a zobrazovat je ostatním návštěvníkům, a to zcela bez znalosti kódování.
Díky propojení Fomo a Google Analytics můžete tak velmi přesně analyzovat návratnost vaší investice.
11. Mocný retargeting
Retargetingové reklamy jsou takovou prodlouženou rukou pop-up oken užívaných před opuštěním webu a silným nástrojem pro zvyšování obratu vašeho e-shopu.
Funguje to tak, že zákazník, který navštívil váš e-shop a nenakoupil, za sebou zanechá svou digitální stopu. Díky kódu umístěnému na stránce jste schopni tuto stopu zachytit a dále se uživateli zobrazovat i na ostatních stránkách, které si prohlíží.
Retargeting je úspěšným nástrojem především proto, že vaše reklama se zobrazuje pouze lidem, kteří už vás znají a mají o vás podvědomí. Konverzní poměr je tak daleko vyšší, než když cílíte na zcela nové návštěvníky. Další silnou stránkou retargetingu je zobrazování pouze relevantních produktů. Tedy těch, které si potenciální zákazník na vašem webu již prohlédl.
Možné je využít i Facebook. Díky instalaci Pixelu na váš web můžete prakticky ihned začít retargetovat své návštěvníky i na sociálních sítích.
12. Vytvořte urgenci
Už jste slyšeli o „FOMO“? Jde o anglický akronym „Fear Of Missing Out“. Vyjadřuje strach z toho, že o něco přijdete, že vám něco uteče. FOMO je fenoménem dnešní doby a v rámci retailu jde o velmi účinný nástroj, jak podpořit prodej a zvýšit obrat.
Jednoduchou cestou jak využít FOMO vašich nakupujícíh je vytvoření urgence na vašich produktových stránkách. Jsou 3 základní tipy, jak urgenci prezentovat:
- Kolik produktů zbývá na skladě
- Kolik času zbývá, než uplyne možnost koupit zboží se slevou
- Do kdy platí akce na poštovné a balné zdarma
Taková prohlášení vzbuzují v nakupujících dojem, že by mohli přijít o možnost výhodného nákupu a je daleko větší šance, že nákup dokončí.
A/B testing je skvělá možnost, jak testovat typy urgencí na vaší produktové stránce. Díky testování můžete brzy zjistit, která z možností má největší konverzní poměr a pomáhá zvýšit obrat e-shopu.
13. Sezónní kampaně
Svátky, kterými jsou Vánoce, Velikonoce nebo Black Friday jsou zlatým důlem pro e-commerce. Nakupující jsou připraveni udělat i několik hodnotných nákupů a vy byste měli být na celý proces dobře připraveni.
Zatímco sezónní kampaně se většinou točí kolem běžné propagace, které o svátkách a zvýhodněných nákupech informují, možností je daleko více, stejně jako prostoru se odlišit od konkurence.
Můžete například zaujmout zákazníky s tématickým balením vašich produktů (vánoční motivy atd.), nebo můžete rozšířit sortiment o produkty, které se vážou k dané sezóně.
Jakmile jste si sestavili váš sezónní koncept, je čas spustit propagaci, aby se o ni lidé dozvěděli.
14. Využijte známky důvěryhodnosti
Pro online prodejce je jednou z nejdůležitějších věcích ustálení důvěry směrem k zákazníkům. Jelikož nakupující nemají moc příležitostí se s vámi vidět na živo, musíte najít způsoby, jak vytvořit důvěru a kredibilitu online a zákazníci se cítí pohodlně u vás nakoupit.
Jednoduchá a efektivní metoda jak zvýšit důvěryhodnost je využít známky důvěryhodnosti, které kredibilitu podporují. Může to být zviditelnění loga softwarů, které zajišťují bezpečí vaší stránky v rámci uchování dat. Když potenciální zákazník uvidí, že bezpečí dat je pro vás důležitým bodem, rádi vyplní platební formulář a odešlou platbu.
Nemusí jít pouze o bezpečí vašeho webu. Známky evokující důvěry mohou plynout i z jiných vašich aktivit. Jste členy nějaké asociace? Jste držiteli relevantních certifikací, nebo jste se účastnili testu, podle kterého jste lepší než vaše konkurence? Pak se to nebojte komunikovat k zákazníkům. Není to vychloubání, ale vytváříte pocit důvěry, kterou lidé nakupující online potřebují.
I zde se vyplatí využít A/B testing a najít nejvyhodnější umístění těchto odznaků důvěry.
- Footer vašeho webu
- Produktová stránka
- V procesu dokončování nákupu
15. Zkraťte nákupní proces
Všichni známe frustraci spojenou s nekonečným proces při dokončování nákupu. Jste nadšeni z výběru produktu a jste připraveni za něj zaplatit. Prodejce však požaduje velké množství informací a může se stát, že vás od nákupu odradí.
Podle statistik až 80 % nákupních košíků zůstává opuštěno a důvodem číslo jedna je zdlouhavý nákupní proces. Vyplatí se tak požadovat pouze nejzákladnější informace a odebrat co možná nejvíce překážek, kterým nakupující může čelit. Zvýšit obrat e-shopu není vždy pouze o přidávání věcí. Občas se vyplatí věci naopak zjednodušit.
+ BONUSOVÝ TIP
16. Síla konverzační e-commerce
To, že váš e-shop je online, neznamená, že se s vámi vaši zákazníci nechtějí spojit. Možnost jednoduchého spojení s vámi zkvalitňuje váš zákaznický servis a nakupující se budou cítit pohodlně u vás nakoupit.
Je zde mnoho způsobů jak konverzační e-commerce nastavit i pro vaše podnikání. Možné je využít služby jako je Drift, skrze který můžete komunikovat s vašimi zákazníky přímo z webu. Možností je také využít Facebook messanger, nebo Kik. Největší výhodou Facebook Messengeru je nyní možnost s ním pracovat jako s novým email listem, jehož open rate je tam, kde byl email před 20 lety.
Závěrem
V našem dvoudílném seriálu jsme si představili 16 tipů, které vám pomohou zvýšit obrat vašeho e-shopu. Rozhodně není cílem aplikovat všechny najednou. Doporučujeme si vyselektovat ty, které jsou v rámci vašeho e-shopu technicky proveditelné a dávájí vám největší smysl a postupně je implementovat a především měřit jejich úspěšnost.
Může se stát, že určité kroky nemusejí být v rámci krabicových řešení proveditelné. Pokud se taková omezení nakupí, je dobrým krokem začít přemýšlet nad e-shopem na míru, nebo si alespoň zjistit v čem by pro vás mohl být výhodou. Začít tak můžete článkem 10 důvodů, proč potřebujete e-shop na míru, nebo si sjednat schůzku s týmem InspiShop, jehož členové vám rádi zodpoví všechny vaše dotazy.
Nakonec by vás mohlo zajímat, jak ušetřit na poplatcích za platby kartou, což je velmi úzce spjato se zvyšováním obratu. Přečtěte si: Poplatky za platby kartou aneb komu platí obchodníci?
To je ode mě dnes vše a těším se na vás zase v úterý.
O Inspirum Technologies
Jsme vývojářská firma se zaměřením na e-commerce. Máme vlastní platformu InspiShop, na které stavíme e-shopy na míru. V rámci platformy InspiShop se věnujeme i expanzi do zahraničí.
Skrze náš FinTech Startup InspiPay optimalizujeme platebními metodami a pomáháme podnikatelům minimalizovat transakční poplatky. Mrkněte na naše reference, nebo si sjednejte konzultaci zdarma.
Webmentions
[…] https://blog.inspirum.cz/zvysovani-obratu-e-shopu-15-taktik-2dil/ […]
[…] Pokud neplánujete expanzi (a i pokud ji plánujete), vždy si budete klást tuto otázku: „Jak mohu zvýšit obrat svého e-shopu“ ? My jsme se zamysleli také a na základě dlouhodobých zkušeností jsme pro vás připravili dvoudílný seriál s 15 + 1 tipem, jak toho docílit. Zvyšování obratu e-shopu: část první a následně Zvyšování obratu e-shopu: část druhá. […]
[…] Ať už e-shop na míru máte, nebo využíváte krabicové řešení, určitě se sami sebe často ptáte: „Jak mohu zvýšit obrat svého e-shopu“ ? My jsme se zamysleli také a na základě dlouhodobých zkušeností jsme pro vás připravili dvoudílný seriál s 15 + 1 tipem, jak toho docílit. Zvyšování obratu e-shopu: část první a následně Zvyšování obratu e-shopu: část druhá. […]
[…] Zvyšování obratu online část 2. […]
[…] Zvyšování obratu e-shopu: 15 taktik, které vám pomohou růst (část druhá) […]