Zvyšování obratu e-shopu

v Rady a tipy

Zvyšování obratu e-shopu: 15 taktik, které vám pomohou růst (část první)

Ať už s e-shopem teprve začínáte, nebo už jste na poli online prodeje ostřílení profesionálové, vždy vás bude zajímat odpověď na otázku: „Jak mohu zvýšit obrat svého e-shopu?“

Jen v českém internetové prostředí existuje více než 40 000 e-shopů. Na první pohled se tak může zdát, že je konkurence obrovská a získat nové zákazníky téměř nemožné.

Důležité je si však uvědomit jednu věc.Pokud čtete tento článek a aktivně hledáte cesty, jak posouvat svůj e-shop, exponenciálně zvyšujete šance vašeho úspěchu. Nejde totiž o samozřejmost. Takže gratulujeme.

Nepřímo jsme si vysvětlili, že není důvod se bát konkurence. Teď si pojďme říct, jak konkurenci ukázat záda. Skrze 15 jednoduchých tipů si ukážeme, jak na zvýšení obratu e-shopu.

1. Prezentujte, co si myslí zákazníci

Nezáleží na tom, jak skvěle graficky zpracované jsou vaše reklamy, nebo jak barvitě líčíte příběh vaší značky. Ani ty nejlepší marketingové snahy nejsou tak přesvědčivé jako to, co o nás říkají ostatní zákazníci.

Jde o tzv. sociální potvrzení. Ostatní zákazníci mluví a píši o tom, jak skvělý je váš produkt, jak jim pomohl a doporučují ho dále. Jde o nejkredibilnější a nejefektivnější formu propagace.

Sociální potvrzení je psychologický fenomén, kdy lidé předpokládají, že jednání a přesvědčení ostatních lidí je správné. Lidé totiž milují slyšet, co si o produktu myslí ti, kteří již nakoupili ještě předtím, než sami nakoupí. Lidem to dodává sebevědomí a přesvědčení o svém rozhodnutí, protože nemohou zboží vyzkoušet sami předtím, než nakoupí.

Jak prezentovat názory zákazníků?

  • Přidejte více hvězdičkových hodnocení skrze váš online obchod. Produktové stránky nejsou jediné, kam hodnocení patří – můžete je také vložit na domovskou stránku, stejně jako na stránku o vás. Nebojte se ukázat, jak jsou zákazníci spokojeni s vaším online obchodem.
  • Zvýrazněte slovní doporučení a svědectví. Jsou osobnější, než pouze hvězdičkové hodnocení a jsou příležitostí, aby zákazníci poutavě prezentovali zkušenosti s vašimi produkty. Podobná doporučení můžete šířit i skrze newsletter, nebo placenou online reklamu.

Pokud jste s angličtinou kamarádi a rozhodli jste se začít pracovat s hodnocením a doporučeními, pak se vyplatí projít si článek 9 Customer Testimonial Examples That You Can Use on Your Website.

Reference z webu Inspishop

 

2. Hostování na cizím blogu

Blog je skvělým nástrojem pro vaše SEO, takže pokud ho ještě nemáte…

Pokud blog píšete a dosahujete především na lokální nakupující, pak hostovaný článek na cizím blogu může být klíčem, který vám otevře dveře k novým zákazníkům.

Tím, že napíšete hostovaný článek na blog s podobnou cílovou skupinou, můžete zaujmout zcela nové potenciální zákazníky u kterých je velká šance, že budou mít zájem o vaši značku.

Sepište si seznam blogů, které se pohybují ve stejném odvětví, kde se pohybují vaši cílový zákazníci a spojte se s jejich majiteli s návrhem hostovaného článku.

Jakmile se domluvíte na spolupráci, doporučujeme následovat následující tipy pro psaní takového článku:

  • Nepište článek formou propagace. Psát článek propagační formou často pouze otravuje návštěvníka blogu. Soustřeďte se na psaní článku, který je spjat s vašimi produkty, ale má informační hodnotu pro čitatele. Skvělým příkladem může být společnost Bai (odvětví nápojů), která se domluvila s ženským lifestylovým časopisem Rafinery29 a sepsala pro ně recept drinku Margarita z vodního melounu.
    ukázka hostovaného článku, od Inspishop
  • Skrze linky navádějte návštěvníky na váš web. Doporučujeme využívat Google Analytics, který vám umožní určit, jakým přínosem pro vás taková spolupráce byla.

3. Ukažte, že si jich vážíte

Ať už jde o zasílání dárkových poukazů, nebo refundace za nákup, nakupující si dobře pamatují, že jste podnikli extra krok pro vytvoření unikátního nákupního zážitku speciálně pro ně.

Zasílání ručně psaných děkovných dopisů svým zákazníkům po té, co nakoupili je snadná cesta, jak potěšit své nakupující a vytvořit vztah.

Ve světě plně automatizovaných a robotických procesů tak vystoupíte z davu a ukážete, že si svých zákazníků vážíte. Stejně tak tím zvyšujete šance, že u vás znovu nakoupí a dostáváme se tak k hlavní myšlence, zvyšování obratu vašeho e-shopu.

Zde je pár tipů, jak v nových zákaznících probudit nadšení z vašeho e-shopu:

  • Zahrňte výzvu v rámci sociálních sítí. Mimo poděkování zašlete s děkovným dopisem i podnět ke zmínce na sociálních sítích výměnou za speciální promo kód, který obdrží, když tak učiní.
  • Využijte služby jako Thankbot. Služba je technicky automatizována, ale každý dopis je psán ručně. Podobné služby jsou skvělým řešením pro ty, kteří nemají čas vše ručně vypisovat.

4. A/B testování produktové stránky

A/B testování je jednou z nejčastějších a nejefektivnějších taktik, která dokáže zvyšovat obrat vašeho e-shopu. Skrze taktiku pokus/omyl zjistíte, co funguje a co nefunguje a máte dostatek dat k optimalizaci jednotlivých bodů vašeho podnikání.

Jako online prodejce budete chtít A/B testovat vaši produktovou stránku, protože to je místo, kde probíhá prodej. Experimentovat můžete s malými změnami, jako je textace, změna fontu, či obrázku na pozadí. Brzy si všimnete, že i ty zdánlivě nejmenší změny mohou mít největší dopad.

Vyplatí se tak experimentovat například s:

  • velikostí produktových fotografií
  • zmíněním, že je produkt časově omezen
  • změnou barvy tlačítka „přidat do košíku“

ukázka A/B testování v rámci e-shopu. Inspishop.

Pokud vás téma A/B testování zaujalo, doporučujeme přečíst podrobný průvodce A/B testováním od společnosti Optimics.

5. Pop-up okna při opouštění e-shopu

Jako online prodejce budete strávit mnoho času přemýšlením, jak dostat více lidí na váš web. Ale jak zajistíte, abyste o ně dále nepřicházeli?

Trikem může být pop-up ve chvíli, kdy návštěvník opouští váš web. Ty vyskočí na uživatele, který nenakoupil a cíle je nabídnout potenciálnímu zákazníkovi nabídku, která by ho přiměla si opuštění rozmyslet a nakonec nakoupit. Nejčastější nabídkou je tak sleva pro nákup, nebo alespoň možnost se zapsat do vašeho e-mail listu s tím, že ho budete informovat o akcích a slevách.

pop-up okno při zavírání stránky webu. slevový kupón na e-shop.

Zde je pár tipů, jak pracovat s pop-up oknem ve fázi opuštění webu:

  • Zamyslete se, která nabídka dokáže takového navštěvníka přesvědčit k nákupu. Pro e-commerce je většinou nejeefektivnější využít slevový kupón, který může být použit na veškeré nabízené produkty.
  • Vyberte si nástroj, který vám jednoduše dovolí pop-up okna implementovat. Příkladem mohou být společnosti jako SumoMe, InspiShop nebo Gleam.
  • V případě, že máte zájem snížit poplatky za platby kartou skrze vaší platební bránu, neváhejte kontaktovat společnosti InspiPay, která se danou problematikou zabývá.

Pokud vás zajímá více o tomto typu pop-up oken, můžete si přečíst blogový článek společnosti Gleam.

6. Připomínejte se svým zákazníkům pravidelně

Zatímco každý business potřebuje nové zákazníky, vracející se zákazníci maji vyšší hodnotu. Proč? Cena jejich pořízení je daleko nižší a pro zvyšování obratu e-shopu tak jde o zásadní bod.

Věděli jste, že oslovení zákazníků, kteří u vás již nakoupili má v průměru 60 – 70% úspěšnost, zatímco úspěšnost oslovování nových zákazníků je v průměru pouze 5 – 15% ?

Z toho vyplívá, že je třeba dělat vše co můžeme, abychom si zákazníky udrželi. Jednoduchou strategií je zasílání opětovných emailových nabídek v jasně stanoveném časovém rozpětí. Například 15 – 30 dní po té, co od nás zákazník nakoupil naposledy. Email může obsahovat i link s produktem, který zákazník nakoupil posledně.

posílání emailů ke zvýšení retence zákazníků, ukázka Inspishop

Pro zasílání přesvedčivých emailů, které podněcují k dalšími nákupu následujte následující kroky:

  • Vytvářejte a rozesílejte takové emaily skrze specializované softwary. Nástroje jako Campaign Monitor, SmartEmailing nebo platforma InspiShop dokáží automatizovat kampaně a nastavovat spouštěče, na jejichž základě se emaily odesílají. Příkladem může být právě spouštěč, kdy systém odešle email pouze těm, kteří posledně nakoupili před 30 dny.
  • Podněcujte k dalšímu nákupu. Nabízejte nějaký bonus v případě, že zákazník opět nakoupí – speciální dar, sleva, poštovné a balné zdarma atd.

7. Personalizujte domovskou stránku

Technologie se stále posouvají kupředu a zákazníci jsou stále více schopni s technologiemi pracovat. To znamená, že s technickými vědomostmi, které mají roste i jejich technologické očekávání. Jednoduše řečeno. Chtějí vysoce personalizovaný nákupní zážitek, který je na míru ušitý jejich potřebám.

Personalizování vaší domovské stránky je skvělý nástroj k dosažení toho, co je dnes zákazníky očekáváno. To zahrnuje především sledování nákupního chování.

Můžete například nastavit domovskou stránku tak, aby zobrazovala pouze produkty, které si zákazník při předešlé návštěve již prohlédl, ale nenakoupil během poslední návštěvy. Možné je ukazovat i produkty, které si ostatní nakupující pořídili spolu s prohlíženými.

personalizovaná domovská stránka je důležitá pro zvyšování zisku e-shopu.

Jak uchopit tento technický oříšek?

  • Zjišťujte, co je možné personalizovat. Vyplatí se si udělat průzkum, jaké jsou možnosti optimalizace domovské stránky pro zvyšování obratu e-shopu.
  • Jelikož jde o technický náročnější projekt, najděte si silného partnera. Tento krok vyžaduje technické zázemí a určitou expertízu. Určitě se nebojte odkázat na společnost InspiShop, která se zabývá tvorbou e-shopu na míru a nabízí vysoce personalizované služby.

8. Odměna za doporučení

Ačkoliv starší, ale stále velmi efektivní nástroj je systém odměňování za doporučení.

systém odměňování za doporučení v rámci e-shopu. Napomáhá zvyšování obratu e-shopu

Výhody zavedení odměnového programu má dva body:

  • Dostáváte kontaktní informace a máte možnost se spojit s novým potenciálním zákazníkem
  • Dáváte vracejícím se zákazníkům odměnu za poskytnutý kontakt formou slevy na příští nákup a opět tak  zvyšujete šanci, že u vás takový člověk opět nakoupí

Děkujeme, že jste se dostali až sem. Již v následujícím týdnu se můžete těšit na pokračování dvoudílného seriálu „Zvyšování obratu e-shopu: část druhá“


O Inspirum Technologies

Jsme vývojová firma se zaměřením na e-commerce. Máme vlastní platformu InspiShop, na které stavíme e-shopy na míru. Zároveň se zabýváme moderními platebními metodami a pomáháme podnikatelům optimalizovat poplatky skrze Fintech InspiPay. Mrkněte na naše reference, případně si přečtěte článek o 5 reálných případech, kdy se vyplatí e-shop na míru.

Napište komentář

Komentář

Webmentions

  • 10 důvodů, proč potřebujete e-shop na míru - Inspirum Blog

    […] zkušeností jsme pro vás připravili dvoudílný seriál s 15 + 1 tipem, jak toho docílit. Zvyšování obratu e-shopu: část první a následně Zvyšování obratu e-shopu: část […]

  • Zvyšování obratu e-shopu: 15 taktik, které vám pomohou růst (část druhá)

    […] V předešlém díle jste měli možnost zjistit prvních 8 tipů na zvýšení obratu vašeho e-shopu. Některé vám přišly lépe aplikovatelné než jiné a věřím, že jste se nad možnou implementací alespoň zamysleli. To je také hlavní důvod, proč  jsme tu. Pokud jste první díl přehlédli, doporučujeme začít ZDE. […]